ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لاشه خرس قهوه‌ای با دست و پای بسته در فيروزکوه پيدا شد

يگان حفاظت محيط زيست استان تهران لاشه يک قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه گدوک در مجاورت محور قائم شهر- تهران را پیدا کرد.

يگان حفاظت محيط زيست استان تهران لاشه يک قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه گدوک در مجاورت محور قائم شهر- تهران را پیدا کرد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، خبر به قتل رسیدن یک قلاده خرس ابتدا توسط یک شهروند اطلاع داده شد و سپس يگان حفاظت محيط زيست استان تهران آن را پیگیری کرد.

نقی ميرزاکريمی، فرمانده يگان حفاظت محيط زيست استان تهران گفت دست و پای این خرس بسته بود و از ناحيه کتف مورد اصابت گلوله ساچمه‌زنی چهارپاره قرار گرفته بود.

به‌گفته میرزاکریمی لاشه اين خرس برای بررسی‌های بيشتر به پارک پرديسان منتقل شد و سپس معلوم شد که لاشه اين خرس توسط يک خودروی وانت از محلی ديگر به اين مکان انتقال يافته است.

تقریباً هر ماه چند خبر از کشتار حیوانات در ایران منتشر می‌شود. اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز شماری از اهالی منطقه‌ای در شمال غرب ایران با حمله به یک خرس قهوه‌ای این حیوان را با ضربات پیاپی چوب و سنگ از پای درآوردند و از همه اقدامات خود نیز فیلمبرداری کردند.

تخریب زیستگاه خرس قهوه‌ای در ایران موجب شده است تا اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در گزارش سالیانه خود از وضعیت حیات وحش جهان نام این جانور را از سال ۲۰۰۴، در فهرست گونه‌های «در معرض تهدید» قرار دهد.

در جدیدترین گزارش این اتحادیه حدود ۷۶ گونه از رده‌های جانوری ایران در فهرست سرخ اتحاديه جهانی حفاظت  قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    جای تاسف است .شاید اگر دولت برای خساراتی که حیوانات وحشی به مزارع و احشام روستایها وارد میکنند بپردازد شاهد تکرار این صحنه ها نباشیم.وگرنه روستاییانی که شاهد از دست رفتن رزق و روزی خود هستند به حیوان و محیط و غیره اهمیتی نمی دهند. مسیولیت توجه و حمایت از طبیعت و حیات وحش مسیولت کل جامعه است وتنها با تنبیه خاطی و نگهبان حل نمی شود بلکه مسئله پرداخت خسارت هم کم اهمیت نیست.

  • حمید

    حقوق انسان از حقوق طبیعت جدا ناپذیر است! امید که ‌ایرانی در احیای حقوق خود برای انسان آزاد و مستقل شدن طبیعت را هم از چنگال استبداد آزاد سازد! شاد باشید. حمید

  • شوخ

    هر دم از این چاه ...هی میرسد