ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزادی ساجده عرب‌سرخی از زندان اوین

ساجده عرب‌سرخی، روزنامه‌نگار و فعال مدنی با پایان دوران محکومیت یک ساله خود از بند زنان زندان اوین آزاد شد.

ساجده عرب‌سرخی، روزنامه‌نگار و فعال مدنی با پایان دوران محکومیت یک ساله خود از بند زنان زندان اوین آزاد شد.

ساجده عرب‌سرخی پس از آزادی از زندان

به گزارش خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، محکومیت حبس یک ساله ساجده عرب‌سرخی امروز چهارشنبه ۱۷ تیرماه / هشت ژوئیه به پایان رسید و این زندانی سیاسی از بند زنان زندان اوین آزاد شد.

ساجده عرب سرخی، در ۲۵ تیرماه ۱۳۹۳ به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به زندان منتقل شد.

قاضی مقیسه در سال ۱۳۹۲ حکم او را به صورت غیابی و در حالی صادر کرد که ساجده عرب‌سرخی برای دفاع از اتهامات در دادگاه حضور نداشت.

عرب‌سرخی، در شهریور سال ۱۳۹۲ برای عیادت از پدر زندانی خود که در آن تاریخ در بیمارستان بستری بود، از فرانسه به ایران بازگشت. پس از آن در مورد حکم خود درخواست واخواهی داد که توسط قاضی مقیسه این درخواست رد شد و دادگاه تجدیدنظر نیز حکم صادر شده را تأیید کرد.

نگارش چند نامه و دل‌نوشته برای پدر در دوران بازداشت او در سال ۸۸ مصداق اتهام تبلیغ علیه نظام به ساجده عرب‌سرخی، عنوان شده بود.

او دختر فیض‌الله عرب‌سرخی، از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است که بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ دستگیر و به مدت چهار سال زندانی شد. فیض‌الله عرب‌سرخی، در مهرماه سال ۱۳۹۲ از زندان آزاد شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.