ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رفسنجانی: بازگشایی سفارت آمریکا در تهران غیرممکن نیست

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در مصاحبه با روزنامه گاردين بازگشايی سفارت آمریکا در تهران را غيرممکن ندانست.

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در مصاحبه با روزنامه گاردين بازگشايی سفارت آمریکا در تهران را غيرممکن ندانست.

اکبر هاشمی رفسنجانی در این گفت‌وگو که در تهران صورت گرفته از مذاکره مستقیم با آمریکا دفاع کرده و گفته است این نوع از مذاکره بهتر از «گفت‌وگو از راه دور از طریق رسانه‌ها» است.

او با اشاره به گفت‌وگوهای مستقیم ایران و آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای آن را اقدام خوبی دانسته و افزوده‌ است: «ما یک تابو را شکسته‌ایم.»

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ایران تأثیر رفتار و رویکرد متفاوت آمریکا در مذاکرات هسته‌ای بر افکار عمومی در ایران را مثبت ارزیابی کرده است. او بازگشایی سفارت آمریکا در ایران را منوط بر رفتار طرفین خوانده و گفته است چنین موضوعی «غیرممکن نیست».

رفسنجانی در مورد مذاکرات هسته‌ای جاری نیز گفته است: «ایران بسیار جدی است و چنان‌چه طرف‌های مقابل نیز به همین میزان جدی باشند، به‌طور قطع توافق به دست خواهد آمد.»

روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا پس از اشغال سفارت ایالات متحده در تهران و گروگان‌گیری دیپلمات‌های آمریکایی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ / ۴ نوامبر ۱۹۷۹ قطع شده است.  این گروگانگیری گروگان‌گیری در ۳۰ دی ۱۳۵۹ / ۲۰ ژانویه ۱۹۸۱ پایان یافت اما رابطه دو کشور همچنان برقرار نشده است.

مقامات ایرانی همواره بهبود روابط خود با آمریکا را مشروط به تغییر رفتار این کشور دانسته و در این تغییر رفتار مجموعه‌ای از سیاست‌های دیپلماتیک ایالات متحده در قبال ایران و حتی منطقه و جهان را در نظر دارند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران نیز در دومین نشست خبری خود پس از به قدرت رسیدن گفت «ما همه اقدامات دولت آمریکا را به دقت رصد می‌کنیم و اگر اقدامات عملی و سازنده‌ای ببینیم پاسخ متناسب و مشابه به آن می‌دهیم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    در ویلای رامسر اشرف جت اسکی میفرمایند و ناهار را با هلی کوپتر از بهترین رستوران تهران برایش میاورند و مچ جوان ایرانی  را بجرم نان دزدی با ماشین قطع میکنند!

  • Farid

     با نا دیده گرفتن ملاقات شورای انقلابتان از روز اول با امریکاییها از دیوار سفارت بالا رفتیدو  و از کاغذ پاره ها سند از سفارت ساختید و بازرگان  را برکنار و تند روها را حاکم کردید و انقلاب را عملا نابود کردید.  حالا که دنبال بمب و موشک هستید برای گمراه کردن  وعده اجازه بازشدن سفارت میدهید؟! .

  • faryad

    مشاوران اوباما مثل حکومت اسلامی برداشت نادرست ومتضادی از حاصل این مذاکرات بی نتیجه دارند. حکومت اسلامی دنبال لغو تحریما و ادامه بمب و موشک سازی در خفا میباشد و ۵ +۱ سعی در دادن همه نوع امتیاز هستند تا بمب ساختن را بتاخیر اندازند!