ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنان ریابکف درباره نزدیک بودن توافق هسته‌ای تکذیب شد

در حالی‌که سرگئی ریابکف، معاون وزیر امور خارجه روسیه توافق نهایی هسته‌ای بین ایران و کشورهای گروه ۱+۵ را در ساعات آینده بعید ندانسته بود؛ مقام‌های ایرانی این خبر را تکذیب کردند.

در حالی‌که سرگئی ریابکف، معاون وزیر امور خارجه روسیه توافق نهایی هسته‌ای بین ایران و کشورهای گروه ۱+۵ را در ساعات آینده بعید ندانسته بود؛ مقام‌های ایرانی این خبر را تکذیب کردند.

سرگئی ریابکف روز پنج‌شنبه ۹ ژوئیه / ۱۸ تیر در «اوفا»، محل برگزاری اجلاس گروه بریکس در روسیه گفت در مذاکرات هسته‌ای هر احتمالی، حتی رسیدن به توافق نهایی در ساعات آینده، وجود دارد.

ریابکف در همین حال افزود: «در این مرحله، هزینه هرگونه اشتباه بالاتر می‌رود و پیش بینی لحظه‌ای که موافقت‌نامه امضا می‌شود، دشوار است.»

پیش از سخنان معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز گزارش‌هایی مبنی بر احتمال حصول توافق هسته‌ای در چند ساعت آینده منتشر شده بود.

با این حال خبرگزاری فارس به‌‌نقل از یک مقام ایرانی در وین که نام او منتشر نشده، گزارش‌ها درباره احتمال دستیابی به توافق هسته‌ای تا ساعاتی دیگر را تکذیب کرد.

همچنین عباس عراقچی، معاون وزير امور خارجه ایران نیز از «بازار گمانه‌زنی‌ها، شايعه‌سازی‌ها و حدس و گمان»ها در وین صحبت کرد و گفت: «رسانه‌های مختلف از سراسر دنيا در اين‌جا حضور دارند و هر کدام داستانی را بالاخره شروع می‌کنند به پردازش کردن و برخی از آن‌ها با اغراض خاص، برای جهت دادن به مذاکرات و ايجاد فضاهای روانی مورد نظر خودشان تلاش می‌کنند.»

عراقچی همچنین افزود: «بحث‌هايی که مطرح و جزئياتی که گفته می‌شود، بالای ۹۰ درصد آن صحت ندارد و برخی با اغراض خاصی به اين خبرها دامن می‌زنند.»

مذاکرات ایران و کشورهای گروه ۱+۵، شامل آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۷ ژوئیه / ۱۶ تیر برای چهارمین بار در یک هفته تا روز جمعه ۱۰ ژوئیه / ۱۹ تیر تمدید شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    سیرک مذاکرات هسته ای به هیچ نتیجه ملموسی نخواهد رسید .