ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظريف: مذاکرات احتمالاً تا آخر هفته میلادی طول می‌کشد

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفته است بعید می‌داند که امروز (جمعه ۱۹ تير / ۱۰ ژوئيه) مذاکرات هسته‌ای به نتیجه‌ای برسد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفته است بعید می‌داند که امروز (جمعه ۱۹ تير / ۱۰ ژوئيه) مذاکرات هسته‌ای به نتیجه‌ای برسد.

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) از وين گزارش داده است که ظریف پس از مذاکرات با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا هنگامی که در بالکن هتل محل مذاکرات حضور یافت مورد پرسش خبرنگاران قرار گرفت. در پرس‌وجوهای کوتاه خبرنگاران ظریف گفته مذاکراتش با کری مفید بوده است.

در مذاکرات امروز ظریف و کری، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز حضور داشت.

محمدجواد ظریف به خبرنگاران گفته که بعید است امروز توافقی حاصل شود. او همچنین افزوده که به نظر می‌رسد مذاکرات تا آخر هفته میلادی (شنبه و یکشنبه) به‌طول انجامد.

وزیر امور خارجه ایران با بیان این‌که « هنوز مهم‌ترين موضوعات حل نشده»، در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترين موضوعات باقی مانده چيست؟ گفت: «رسيدن به "بله" برای موضوعات مهم.»

ظریف روز پنج‌شنبه ۹ ژوئيه / ۱۸ تيرگفته بود: «علاوه بر تغییر در مواضع و خواسته‌های بیش از حد، کشورهای ۵+۱ خواسته‌های مختلفی را دنبال می‌کنند و این کار را دشوار ساخته است.»

چهار موضوع اصلی اختلاف برداشته شدن تحریم‌ها به خصوص اصل بازگشت‌ناپذیری آن‌ها، دوره زمانی برخی محدودیت‌ها برای برنامه هسته‌ای ایران، بازرسی‌های آژانس از سایت‌های هسته‌ای و نظامی و خوانش طرف ایرانی و غربی در برداشتی است که از توافق‌نامه لوزان دارند. مذاکره‌کنندگان اتحادیه اروپا و آمریکا بیانیه لوزان را توافق الزام‌آور می‌دانند، اما طرف ایرانی متن تهیه شده در لوزان را الزام‌آور نمی‌داند.

عصر پنج‌شنبه، جان کری در کنفرانس خبری خود گفت که «مذاکرات تا ابد ادامه نخواهد داشت»، ظریف اما پس از آخرین جلسات روز پنج‌شنبه به خبرنگاران گفت: «مذاکرات ادامه دارد، ما میز مذاکره را ترک نکردیم و ترک نخواهیم کرد.»

مجید تخت روانچی، عضو تیم مذاکره‌کننده ایران روز جمعه در این‌باره گفت: «مذاکرات بالا و پایین دارد و اتفاقات روز پنج‌شنبه نیز موضوع خاصی نبوده و طبیعت مذاکرات است.»

او افزود: «طرف غربی برای خود ضرب الاجلی را تعیین کرده بوده، که تعیین آن برای ما موضوع خاصی نبوده و ما تا رسیدن به نتایج تعریف شده، مذاکرات را ادامه خواهیم داد.»

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز گفته است فکر نمی‌کند موضوعات زیادی در مذاکرات باقی مانده باشد و بسیاری از مسائل با طرف‌های مقابل حل شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • shamim

    آقای ظریف، شما میگویید ایرانی را هرگز تهدید نکنید, میشود لطف کرده به ما بگویید منظورتان از ایرانی کیست؟ آقای ظریف شما خودتان بهتر می دانید که همین فریادتان بر سر ان خانم خودش یک نوع ظریفی از تهدید است. صدایتان را به سرتا ن می اندازید و فریاد میزنید که ایرانی را هرگز تهدید نکنید اما در حقیقت شما او را با فریادتان می ترسانید و تهدید می کنید که اگر تهدید کنید چه و چه می شود . بی هوده خالی می بندید اما تمام سلولهای شما مالامال ازتهدید است . باید از شما پرسید که منظورتا ن از «ایرانی را تهدید نکنید» چیست؟ شما که عمری است مردم ایران را با تهدید بار آورده اید و کنترل کرده اید منظورتان از ایرانی کدام ایرانی است که مدعی هستید زبان تهدید را نمی پذیرد! نه تنها می پذیرد بلکه جز زبان تهدید زبان دیگری نمی شناسد . ایرانیان که از قبل شما و نظام شما همگی تهدید خوارو تهدید زیست شده اند! اگر مورد نظر شما ایرانیان حاظر و فعال در حکومت است که آنان خودشان منطقی جز تهدید ندارند.آنها اصلاخودشان را هم تهدید می کنند این دسته ان دسته را تهدید می کندو ان یکی این را. مدام تهدید می شوند و تهدید می کنند. تهدید می پذیرند، از تهدید بهره میبرند، با تهدید نان می خورند و نان می بُرند، زندگیشان تهدید است و روزگارشان با تهدید می چرخد. حکومت حاضر از بدو پیدایش و تولدش همواره مردم ایران را با تهدید تحدید و کنترل کرده است. این تهدید شامل حال تمام اقشار و گروههای فکری و اجتماعی بوده است و هیچ گروه یا چهره ای هم در امان و مستثنا نبوده است. اگر زبان تهدید تحریمها نبود که شما به بازدید سرزده از حرمسرای خا منه ای رهبرتان تن نمی دادید. زبان تهدید بوده است که رهبرتان به نرمش قهرمانانه تن داده است. تهدید احمدی نژاد در ارتباط با محو اسرائیل از روی نقشه جهان این بلا را سرتان آورده که حالا مجبورید فریاد بزنید وتوی دل خانوم مذاکره کننده را خالی کنید. از شخص خمینی که شاخص ترین چهره این حکومتان بوده گرفته , تا رئیس جمهورش که «بگم بگم»هایش زبانزد خاص عام بود زبانی جز تهدید نداشته اند. خمینی حتی رئیس جمهور کشور و نزدیک ترین فرد به خویش را علنا تهدید می کرد که : « …. هرچه داده ام را پس می گیرم» و حتی در ادبیات استدلالی خویش نیز جز با زبان تهدید سخن نمی گفت : ” اگر همه بگویند آری، من می گویم نه” و این خود بزرگترین تهدیدی بود که برای کنترل و تحدید اختیارات مردم و اطرافیانش به آن دست می زد. اثبات و نمونه آوردن از زبان و ابزار تهدید این حکومت چیزی مضحک تر از استدلال برای اثبات خورشید در نیمروزی آفتابی است. کوچکترین زبان مخفیانه تهدید این حکومت را زندانیان سیاسی تجربه کرده اند. تحریک و تهدید به طلاق همسران، تهدید به تجاوز به زنان زندانی در حضورشان، و الی ماشاءالله. البته مردم تهدید زیست ایران از این سخن خوششان خواهد آمد و برایت دست می زنند. زیرا از زندگی زیر تهدید حکومت شما جان به لب هستند.

  • حمید

    «رسیدن به “بله” برای موضوعات مهم.» همچون رسیدن به "بله" عروس  برای موضوعات مهم در حجله!