ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک کارگر زن در مشهد خودسوزی کرد

اين زن، کارگر پيشين يک کارگاه نان فانتزی بوده که به دنبال اختلاف با کارفرمايش اقدام به خودسوزی کرد.

حسن نجمی، سرپرست ايستگاه ۳۲ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ايمنی شهرداری مشهد گفته که اختلافات کارگر و کارفرما سبب خودسوزی کارگر زن ۲۸ ساله شد.

‌به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، حسن نجمی اعلام کرد که اين زن، کارگر پيشين يک کارگاه نان فانتزی بوده که به دنبال اختلاف با کارفرمايش اقدام به خودسوزی کرد.

‌به گفته او، اين زن که شامگاه شنبه ۲۰ تير اقدام به خودسوزی با بنزين کرده بود با حضور نيروهای آتش‌نشانی از مرگ نجات يافت.

‌نجمی گفته اين زن جوان دچار سوختگی سطحی شده و توسط امدادگران اورژانس به بيمارستان اعزام شده است.

بر پايه آمارهای رسمی، در سال گذشته ۸۰۰ مورد خودکشی مربوط به زنان و ۴۶۰ مورد مرتبط خودکشی و خودسوزی مربوط به مردان در ايران ثبت شده است.

همچنين در نشستی که خردادماه امسال در دانشکده علوم اجتماعی تهران برگزار شد، زهرا حضرتی، استاد جامعه‌شناسی گفت که زنان ايرانی رتبه اول «خودسوزی» را در خاورميانه دارند.

آمار پزشکی قانونی ایران نشان می‌دهد که بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۱، بیش از ۳۰ هزار نفر بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند.

علت عمده خودکشی در ایران، بن‌بست‌های خانوادگی و شکست در زندگی خصوصی عنوان می‌شود. فقر و مشکلات اقتصادی، بیکاری، گسست هویتی (آنومی) یا کمبود «حیات اجتماعی» نیز از دلایل اصلی افسردگی و اقدام به خودکشی نزد گروه‌های سنی مختلف است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خودسوزی کارگران؛ راه دیگری برای اعتراض نیست؟ | The Union Of People's Fedaian Of Iran

    […] از یک ماه پیش از اقدام به خودسوزی در شهر ملارد، یک کارگر زن نان فانتزی در شهر مشهد به خاطر درگیری با کارفرمای قبلی […]