ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رویترز: توافق تاریخی ایران و قدرت‌های جهانی نزدیک است

رسانه‌ها از شمارش معکوس برای اعلام توافق هسته‌ای می‌نویسند. وزیران خارجه ۱+۵ به وین آمده‌اند. سخنگوی ناجا نیز از آمادگی نیروی انتظامی برای جشن توافق احتمالی خبر داد.

پس از گذشت بيش از دو هفته از ماراتن مذاکرات هسته‌ای ايران، اکنون بسياری از ديپلمات‌ها، حصول توافق تاريخی ايران و قدرت‌های جهانی را قريب الوقوع اعلام کردند.

رويترز به نقل از ديپلمات‌های نزديک به مذاکرات گزارش داد که احتمال دستيابی به توافق تا پایان يکشنبه ۱۲ژوئيه/۲۱تير، پس از گذراندن ۱۶ روز نفس‌گير از مذاکرات بسيار نزديک است.

آسوشیتدپرس نوشت روز یکشنبه بر سر مسائل باقی‌مانده توافق می‌شود اما خبر توافق به طور رسمی روز دوشنبه اعلام خواهد شد.

جان کری، وزير امور خارجه امريکا در آخرين اظهار نظر خود نسبت به دستيابی به توافق هسته‌‍ای اظهار اميدواری کرد و گفت: «مسائل دشواری همچنان باقی مانده و تصميم‌های واقعی بايد گرفته شود.»

وانگ يی وزیر خارجه چین نیز خود را به محل مذاکرات در وین رسانده است.

انتظار می‌‌رود وزير امور خارجه روسيه، سرگئی لاوروف نيز تا ساعات آينده به مذاکرات ملحق شود. با حضور او، پس از چند روز هيأت وزرای امور خارجه ۱+۵ در وين تکميل می‌شود.

لوران فابیوس در آخرین اظهارات خود درباره پیشرفت مذاکرات به خبرنگاران گفت که من تنها برای حل مسائل باقی مانده به وین برگشتم و «خیلی خیلی برای دستیابی به توافق امیدوارم». او در حاشیه این دیدار قرار است با یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کند.

يک مقام ارشد مذاکره‌کننده ايرانی به رويترز گفت: «توافق در دسترس است. تنها بعضی مسائل باقی می‌ماند که بايد در جلسه وزرای امور خارجه حل و فصل شود.»

به گزارش ايرنا، شمارش معکوس برای دستيابی به توافق هسته‌ای آغاز شده است.

قرار است بعد از ظهر یکشنبه، نشست سه جانبه محمدجواد ظريف، فدریکا موگرينی و جان کری آغاز شود. بسياری از ديپلمات‌ها اين جلسه را تعيين کننده خوانده‌اند.

در حال حاضر نشست معاونان ظریف با موگرینی و وندی شرمن در حال جریان است.

صبح یک‌شنبه ۲۱ تیر، سردار منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی ایران در نشستی خبری گفت در صورت توافق احتمالی، ناجا آمادگی کامل دارد تا در صورت بروز این اتفاق خوب و در صورت شادی شهروندان در چارچوب قانون و شئونات اسلامی در کنار مردم قرار گیرد.

حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران قبلا گفته است: «اگر مذاکرات به نتیجه برسد ملت جشن می‌گیرند و اگر هم به نتیجه نرسید به عنوان پیروزی در مقاومت جشن می‌گیریم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    جالب اینجاست که فیروز آبادی بعد از آن تو دهنی که از ولی امر ئزدان جهان مبنی بر تبریک بیانیه لوزان خورد ، هنوز آدم نشده و دم از جشن و شادی میزند . توافق ذلت باری که با هدررفتن صدها میلیارد دلار و بدون هیچ فایده ای ، این وطن فروشان خائن را مجبور به پذیرش کرد ، هیچ شادی ندارد و باید به حال ایران و ملت ایران زار زار گریه کرد .