ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قائم مقام وزير کشور: معرفی استاندار در اختيار وزير است نه هيچ کس ديگر

حسين‌علی اميری، قائم مقام وزير کشور در واکنش به فشار نمايندگان استان فارس در خصوص انتصاب استاندار اين استان گفته که «معرفی استاندار در اختيار وزير است نه هيچ کس ديگر.»

حسين‌علی اميری، قائم مقام وزير کشور در واکنش به فشار نمايندگان استان فارس در خصوص انتصاب استاندار اين استان گفته که «معرفی استاندار در اختيار وزير است نه هيچ کس ديگر.»

اميری به روزنامه اعتماد گفته که وزارت کشور در خصوص انتخاب استاندار فارس با نمايندگان رايزنی‌ کرده اما در نهايت عبدالرضا رحمانی فضلی، وزير کشور به گزينه نهايی رسيد.

نمايندگان فارس روز گذشته پس از اينکه متوجه شدند قرار است محمدعلی افشانی به عنوان استاندار فارس منصوب شود به طور دسته‌جمعی استعفا دادند. البته استعفايی که بر پايه گزارش روزنامه اعتماد «صوری» بوده و نمايندگان فارس دوباره به مجلس برگشته‌اند.

محمدعلی افشانی، معاون عمرانی وزير آموزش و پرورش در دولت اصلاحات گزينه نهايی استانداری فارس است که قرار بود يکشنبه در جلسه هيات دولت مطرح و در خصوص او رای‌گيری شود اما آن‌گونه که اميری می‌گويد به دليل بررسی برخی موضوعات ديگر، نوبت به طرح پرونده استاندار فارس نرسيده است.

به گفته او قرار است هيات دولت در جلسه چهارشنبه هفته جاری تکليف استاندار فارس را مشخص کند.

بر پايه آيين‌نامه‌ها، وزير کشور گزينه‌های استانداری را بايد به دولت معرفی کند و اعضای هيات دولت به او رای بدهند. در صورتی که دولت به گزينه پيشنهادی رای مثبت بدهد، وزير کشور سپس حکم انتصاب استاندار را امضا می‌کند.

در همين حال علی مطهری در واکنش به فشار نمايندگان در خصوص انتصاب استاندار فارس به اعتماد گفته که «نمايندگان تنها می‌توانند در حد ارايه پيشنهاد در کار اجرايی دخالت کنند، اما اينکه برای دولت الزام ايجاد کنند که فلان فرد باشد و فلان فرد نباشد، اين کار درست نيست و خلاف قانون اساسی است.»

اين نماينده مجلس به وزير کشور گفته که در برابر نمايندگان استان فارس کوتاه نيايد.

او افزوده: «برای وزارت کشور ديگر در مقطع کنونی، عقب‌نشينی معنی ندارد. اگر عقب‌نشينی کند فردا در انتخاب فرمانداران دوباره اين مساله پيش می‌آيد. بنابر اين وزير کشور بايد نظر خودش را اعمال کند و تحت تاثير فشارها قرار نگيرد.»

به تازگی محمد احمدی، استاندار پيشين فارس جهت شرکت در انتخابات آتی مجلس از سمت خود استعفا داده بود.

دو هفته پيش، عبدالرضا رحمانی فضلی طی حکمی خليل رضاييان، معاون عمرانی استانداری فارس را با حفظ سمت به عنوان سرپرست استانداری منصوب کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.