ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مریم سادات یحیوی به هفت سال و نیم حبس محکوم شد

مریم سادات یحیوی در پرونده‌ای مربوط به سال ۱۳۸۹ نیز به یک سال حبس محکوم شده بود. اجرای این حکم به دلیل بیماری و بر اساس گواهی پزشکی قانونی مبنی بر عدم تحمل کیفر منتفی شد.

مریم سادات یحیوی، فعال مدنی و سیاسی، به هفت سال و نیم حبس محکوم شد.

به گزارش تارنمای کلمه، مریم سادات یحیوی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی در شعبه پانزده دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی به هفت سال و نیم حبس محکوم شد. او در آبان ماه ۱۳۹۳ برای مدت ۱۷ روز توسط مأموران امنیتی سپاه بازداشت شده بود.
بنا بر این حکم خانم یحیوی همچنین برای مدت دو سال از عضویت در احزاب و حضور در اجتماعات و فعالیت در رسانه‌ها و فضای مجازی منع شده است.
او پیش‌تر به اتهام تبلیغ علیه نظام نیز به یک سال و نیم حبس محکوم شده است.

مریم سادات یحیوی پیش از این نیز در پرونده‌ای مربوط به سال ۱۳۸۹ به یک سال حبس محکوم شده بود. اجرای این حکم به دلیل بیماری و بر اساس گواهی پزشکی قانونی مبنی بر عدم تحمل کیفر منتفی شد.

خانم یحیوی همچنان امکان اعتراض به این حکم در دادگاه تجدید نظر را دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    وخامت حال "هالو" در زندان مخوف رجایی شهر محمدرضا عالی پیام شاعر زندانی در سالن یک زندان رجایی شهر شب گذشته در پی وخامت حالش به بیمارستان اعزام شد. به گزارش سحام٬ نیوز عالی پیام به همراه ١٨ تن دیگر از زندانیان سیاسی و عقیدتی سالن یک و دو زندان رجایی شهر از ١٠ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده بود. این شاعر معترض علاوه بر اعتصاب غذا، همچنین دست به اعتصاب دارو زده بود که قطع داروهای متعادل کننده فشار خون و ضد تشنج موجب بحرانی شدن وضعیت سلامتش شد. در پی وخامت حال آقای عالی پیام ، شورای اعتصاب کنندگان تصمیم گرفت تا از امروز یکشنبه به اعتصاب ١١ روزه خود خاتمه دهند. محمدرضا عالی پیام به همراه بهنام ابراهیم زاده ، مهدی فراحی شاندیز ، سهیلزبابادی ، علسرضا سیدیان ، مسعود عرب چوبدار ، احمد شیرزاد ، ابراهیم فیروزی ، حمید بابایی ، آرش مقدم ، علی کاظم زاده ، ایرج حاتمی ، علیرضا فراهانی ، حجت حاتمی ، بهزاد ترحمی ، علیرضا ناصری ، رضا کاهه ، اسد. محمدی و فرید آزموده از جمله زندانیان سیاسی – عقیدتی و امنیتی هستند که در اعتراض به نگهداری خود در شرایط سخت و میان زندانیان بزهکار دست به اعتصاب غذا زده بودند. این زندانیان در اعتراض به موضوع عدم تفکیک زندانیان دست به اعتصاب غذا زده بودند و خواستار تفکیک خود از زندانیان جرایم سنگین بودند