ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هاشمی رفسنجانی: نتيجه مذاکرات هسته‌ای یادآور پذيرش قطعنامه ۵۹۸ است

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت توافق هسته‌ای ايران و ۱+۵ را با فتح خرمشهر و پذيرش قطعنامه ۵۹۸ در پايان جنگ ايران و عراق مقايسه کرد.

هاشمی: شورای نگهبان به من کمک کرد تا روحانی به پيروزی برسد

به گزارش وب‌سايت جماران، هاشمی که در جمع شماری از هنرمندان و خبرنگاران و مسئولان رسانه‌ای صحبت می‌کرد گفت: «اين پيروزی مرا به ياد پيروزی فتح خرمشهر و همچنين پيروزی پذيرش قطعنامه انداخت که دنيا در آن مقطع علی‌رغم همه دشمنی‌ها و حمايت‌هایی که از صدام می‌کردند، در بين‌المللی‌ترين سازمان جهان بر حق ايران صحه گذاشتند و تأکيد کردند.»

او در اين نشست با يادآوری تبعات منفی تحريم‌های اقتصادی و دستاوردهای توافق هسته‌ای، منتقدان توافق را «گروهی با ادعای دلواپسی» معرفی کرد که «مردم به حرفشان گوش نمی‌دهند».

رئيس‌جمهوری پيشين ايران با اشاره به دولت احمدی‌نژاد ادامه داد که پس از دولت سازندگی و اصلاحات، روند پيشبرد پرونده هسته‌‌ای از سال ۸۴، به گونه‌ای بود که «بهانه‌های متفاوتی به دست دشمنان مردم داد».

هاشمی درباره بازديد کارشناسان آژانس بين‌المللی انرژی اتمی نيز گفت: « اصلاً از بازديد کارشناسان آژانس نمی‌‌ترسيم چون قصد بمب‌سازی نداريم.»

ماجرای رد صلاحيت در انتخابات

در جريان اين نشست هاشمی با اشاره به ماجرای رد صلاحيت خود در انتخابات رياست‌جمهوری سال ۹۲، درباره نزديکی‌اش با حسن روحانی رئيس جمهوری ايران گفت: «شورای نگهبان به من کمک کرد و جلوی من را گرفت تا دکتر روحانی به پيروزی برسد که در تمام سال‌های پس از پيروزی انقلاب هر جا که بوديم، با هم بوديم.»

در آن زمان بر اساس روايت‌هايی که منتشر شده بود شورای نگهبان در ابتدا صلاحيت اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت را برای حضور در انتخابات تاييد کرد اما اين تاييديه با دخالت مقام‌های امنيتی و نظامی تغيير داده شد.

ملاقات با مهدی هاشمی

رئيس مجمع تشخيص مصلحت در بخشی ديگر از صحبت‌هايش درباره وضعيت مهدی هاشمی و ماجرای دستگيری‌اش گفت: «پس از اينکه مهدی با ناتمام گذاردن دکتری خود در آکسفورد، وارد کشور شد و سه ماه توسط زبده‌ترين نيروهای وزارت اطلاعات تحت بازجويی بود، روزی به من خبر دادند که مهدی می‌خواهد شما را ببيند، من هم گفتم که بيايد اما گفتند ايشان نمی‌تواند و اگر می‌خواهيد شما بايد به ملاقات ايشان برويد.»

همچنين هاشمی در اين جلسه خاطره‌ای از ملاقات با پسرش مهدی در زندان اوين تعريف کرد. در اين ملاقات با اصرار او و برای پرهيز از شنود، آنها زير پارکينگ زندان اوين قدم ‌می‌زدند. هاشمی به نقل از پسرش تعريف می‌کند که به مهدی گفته‌بودند که دو راه داری: «يا در چند خط از رهبری تقاضای عفو کن و يا بايد اين پرونده طولانی و چند هزار صفحه‌ای را ادامه دهی.»

هاشمی رفسنجانی برای پرهیز از شنود با پسرش در پارکینگ زندان اوین ملاقات می‌کند

پس از اين اکبر هاشمی رفسنجانی به مهدی هاشمی می‌گويد اجازه بدهد تا در اين مورد با علی خامنه‌ای رهبر ايران مشورت کند.

بنابر اين گزارش هاشمی پس از ملاقات با مهدی به ديدار رهبر ايران می‌رود و در آن ديدار می‌گويد: «راضی به اين نيستم که ايشان تقاضای عفو کند و شما بپذيريد، چون در نگاه جامعه انعکاس خوبی نخواهد داشت هم می‌گويند رهبر چرا به تقاضاهای عفو زندانيان ديگر توجه نمی‌کنند و هم می‌گويند هاشمی در پرونده پسرشان اعمال نفوذ کرد.»

به گفته هاشمی، آيت‌الله خامنه‌ای نيز استدلال او را می‌پذيرد.

بر اساس روايت هاشمی رفسنجانی او پس از اين ديدار به پسرش مهدی پيام می‌دهد که هر طور صلاح می‌دانی عمل کن و مهدی نيز در واکنش می‌گويد: « چون می‌دانم گناهی نکرده‌ام بگذاريد همه بفهمند و اگر هم گناهی کرده‌ام، بگذاريد در همين دنيا محاکمه شوم».

مهدی هاشمی يک ماه پيش به ۱۰ سال حبس محکوم شده است. غلامحسين محسنی اژ‌ه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه «اختلاس، ارتشا و مسائل امنيتی» را سه جرم مهدی هاشمی عنوان کرده بود.

مهدی رحمانيان مدير مسئول شرق، فاطمعه راکعی، حسين نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله حاضران در اين جلسه بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    این خائن چه می‌گوید!! در جنگ با عراق وقتی‌ میتوانستیم بعد از چند ماه با پیروزی ایران و گرفتن غرامت در حالیکه فقط ۹۰۰۰ زخمی و کشته داشتیم به جنگ پایان دهیم این خائن با تحریک خمینی و با شعار جنگ نعمت است ، صدام باید برود راه قدس از کربلا عبور می‌کند و.. باعث شد جنگ هشت سال ادامه یابد تا خمینی جام زهر را بنوشد این جنگ بنا به گفته خود این استبداد خسارتی برابر با هزار ملیارد دلار بجا گذاشت با یک ملیون کشته و زخمی! البته با ادامه جنگ استبداد سیاه ولایت مطلقه فقیه تاسیس شد! همان زمان که خمینی جام زهر را نوشید رفسنجانی فریاد میزد پیروز شدیم!! و خسارتی گرفته نشد! اینبار بعد از ۱۵ سال از بحران اتمی‌ دوباره جام زهر نوشیده شد! در حالیکه خسارتی برابر با ۱۰۰۰ ملیارد دلار به اقتصاد ایران وارد شده با نوشیدن جم زهر تعهدات سنگین علیه حقوق ملی امضا شده! باز نوشیدن جام زهر را این خائن پیروزی نامید! بدانیم این ملیاردها و جوانانی که هالاک شدند ثروت ملی ما هستند و مسول حفظ آنها هرکدام از ما است و این استبداد اگر نابود نشود ایران را نابود خواهد کرد! شاد باشید. حمید