ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علامت‌گذاری کمپ‌های پناهندگی‌ آلمان از نقشه گوگل حذف شد

علامت‌گذاری‌ کمپ‌ها در نقشه گوگل بخشی از فعالیت‌های اینترنتی کمپین «بدون کمپ پناهندگی‌ در همسایگی‌‌ام» است که محل، شماره تلفن، آدرس و حتی تعداد پناهجويان ساکن در کمپ‌ها را نشان می‌داد.

گوگل پس از بررسی‌های چند روزه، علامت‌گذاری کمپ‌های پناهندگی در آلمان را از نقشه خود حذف کرد.

به گزارش اشپيگل، اين نقشه که از چند ماه پيش به صورت آنلاين در دسترس کاربران اينترنتی قرار گرفته بود، محل، شماره تلفن، آدرس و در بعضی موارد حتی تعداد پناهجويان ساکن در کمپ‌ها را نشان می داد.

طی اين مدت فعالان امور پناهندگی در آلمان از گوگل خواسته بودند تا اين علامت‌گذاری‌ها را از نقشه خود حذف کنند. دليل آنها برای اين تقاضا، بالا رفتن احتمال حمله ضد خارجی به اين کمپ‌ها بوده است.

اين در حالی است که طی اين مدت، نقشه کمپ‌های پناهندگی توسط جريان‌های ضد خارجی آلمان در فضای مجازی دست به دست می‌شد.

علامت‌گذاری‌ کمپ‌ها بخشی از فعالیت‌های اینترنتی کمپین «بدون کمپ پناهندگی‌ در همسایگی‌‌ام» است.

به گزارش اشپيگل، در سال ۲۰۱۴ حمله به پناهجويان ساکن کمپ‌های پناهندگی به صورت فزاينده‌ای افزايش پيدا کرد. در ماه‌های گذشته بسياری از کمپ‌ها در نقاط مختلف آلمان مورد تعرض قرار گرفتند. تنها در يک مورد میهمان‌خانه پناهندگان در شهر رايشرز هوفن در ایالت بایرن، به آتش کشیده شد.

بيشترین حملات در شهرهای مايسن، ترو گليتز، هويِرس وردا، زولينگن و رايشرز هوفن صورت گرفته است.

بر اساس اين گزارش، نقشه کمپ‌های آلمان به دليل نقض کردن خط قرمزهای داخلی گوگل حذف شده است.

سخنگوی گوگل، لنا هويرمان در مصاحبه با اشپيگل گفت: «برای ما دسترسی به اطلاعات و ابراز عقيده آزادانه خيلی مهم است. اما در ضمن اگر محتوای صفحات ما غير قانونی باشد، آنها را از توليدات خود خارج می‌کنيم.»

به گفته سخنگوی گوگل، محتوياتی که خلاف خطوط حقوقی این شرکت باشد هم مشمول حذف قرار می‌گیرند که نفرت‌پراکنی و احتمال ضرر به دیگران از آن جمله‌ است.

ماه‌های پایانی سال گذشته نیز جنبش ضدخارجی «پگیدا» توانسته بود تظاهراتی گسترده‌ را در آلمان با شعار مخالفت با اسلامی‌سازی آلمان و سیاست‌های مهاجرتی سازماندهی کند. اندکی پس از پاگیری این جنبش دولت آلمان از برگزاری برخی از تجمع‎های آنها جلوگیری کرد. لوتس باخمن، رهبر این جنبش نیز پس از افشای اظهارات ضد خارجی‌اش در شبکه‌های اجتماعی و تحقیقات دادستانی آلمان علیه او به طور رسمی کناره‌گیری کرد. هم‌زمان عکسی از باخمن منتشر شده بود که او را در هیبت «هیتلر» نشان می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.