ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌سوزی ۲۰۰ هکتار از جنگل سيروان در پی «اختلافات طايفه‌ای»

در يکی از روستاهای شهرستان سيروان رخ داد، دو نفر با مراجعه به يک مزرعه، يک نفر را به قتل رساندند و یک نفر را زخمی کردند و سپس مزرعه را به آتش کشيدند.

درگيری طايفه ای در يکی از روستاهای سيروان در استان ايلام باعث کشته‌شدن يک نفر و آتش‌شوزی ۲۰۰ هکتار جنگل شد.

سايت خبرآنلاين امروز شنبه ۲۷ تير گزارش داده بر اثر درگيری که در يکی از روستاهای شهرستان سيروان رخ داد، دو نفر با مراجعه به يک مزرعه، يک نفر را به قتل رساندند و یک نفر را زخمی کردند و سپس مزرعه را به آتش کشيدند.

پس از اينکه اين مزرعه آتش گرفته، به دليل نزديکی آن با جنگل، ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های منطقه نیز به مدت ۲۴ ساعت در آتش سوخت.

ستاد مديريت بحران استان ايلام برای مهار اين آتش‌سوزی افزون بر فراخواندن مرد، از ستاد مديريت بحران کشور نيز درخواست هلی‌کوپتر و هواپيمای آب‌پاش کرد.

هلی‌کوپتر در چهار نوبت و هر نوبت چهار هزار ليتر آب بر بلوط‌های زاگرس ريخت. هواپيمای آب‌پاش نيز در دو نوبت و هربار ۴۰ هزار ليتر آب بر سر بلوط ها ريخت تا آتش خاموش شود.

علاوه بر اين ده‌ها نفر از نيروهای محلی و آتش‌نشانان نيز برای مهار آتش تلاش کردند.

از ابتدای سال جاری خورشيدی تاکنون جنگل‌های زاگرس شاهد ۲۵ آتش‌سوزی بوده است.

قاسم سبزعلی، فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع هفته گذشته خبر داد که تعداد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع ايران در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزايش يافته است.

مساحت جنگل‌های ايران بين ۱۱ تا ۱۴ ميليون هکتار برآورد شده است. مسئولان سازمان جنگل‌ها می‌گويند در يک دهه گذشته بيش از ۱۴‌هزار فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های ايران رخ داده که در مجموع به ۱۵۰ هزار هکتار از سطح عرصه‌های طبيعی کشور خسارت وارد کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.