ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۶۰ «مدرسه جامع محيط زيست» در ايران راه‌اندازی می‌شود

مديرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محيط زيست ابراز اميدواری کرد که تا ۱۰ سال آينده، همه ۱۰۵ هزار واحد آموزش و پرورش ایران به مدارس زيست محيطی تبديل شود.

سازمان حفاظت محيط زيست و وزارت آموزش و پرورش از مهرماه امسال، در یک برنامه مشترک ۶۰ مدرسه محيط زيستی در ايران راه‌اندازی می‌کنند.

«مدارس جامع محیط زیست» در سه مقطع دبستان، راهنمایی و متوسطه تشکیل می‌شود و دانش‌آموزان به مدت نُه سال تحت آموزش خواهند بود. این مدارس به اختصار «جم» خوانده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد درويش، مديرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محيط زيست کشور گفته بسياری از مشکلاتی که امروز گريبان محيط ريست را گرفته، ناشی از اين است که «فهم اکولوژيک و سواد محيط زيست را در برنامه‌های آموزش و پرورش در اختيار مديران فردای کشور قرار نداده‌ايم.»

درويش افزوده: «کودکان‌مان از فهم اکولوژيک برخوردار نشده‌اند و بايد تلاش کنيم نسلی را پرورش دهيم که عناصر و کلمات زيست محيطی برای آن‌ها ارزشمند باشد و شاهد حضور مديرانی نباشيم که محيط زيست را سد راه توسعه می‌دانند.»

درويش ابراز اميدواری کرد که تا ۱۰ سال آينده، همه ۱۰۵ هزار واحد آموزش و پرورش ایران به مدارس زيست محيطی تبديل شود.

به گفته علی‌اصغر فانی، وزير آموزش و پرورش، طرح مدارس محيط زيست به همه ادارات کل آموزش و پرورش کشور ابلاغ می‌شود و اين مدارس به رسميت شناخته خواهند شد.

محيط زيست در ايران طی دهه‌های اخير با مشکلات زيادی روبرو بوده است. از جمله آتش‌سوزی جنگل‌ها، خشک شدن درياچه‌ها و تالاب‌ها، دست‌اندازی به محيط زيست مانند کاهش مداوم جنگل‌ها، مراتع، تخريب کوهستان‌ها و شکار حيوانات.

روند فزاينده تخريب محيط زيست در ايران سبب شد که مرداد سال گذشته ۲۴ حزب در ايران در نامه‌ای سرگشاده خطاب به حسن روحانی، رئيس‌جمهوری درباره‌ نابودی محيط زيست کشور هشدار بدهند.

به گفته امضاکنندگان اين نامه، «وضعيت محيط زيست کشور در بحرانی‌ترين دورانِ تاريخ خود به سر می‌برد. وضعيت تا آن اندازه بحرانی و در خطر است که می‌گويند جنگل‌های اين سرزمين ــ که روزانه ۴۰ هکتار از وسعت‌شان کاسته می‌شود و اين تخريب روندی صعودی دارد ــ تا چند دهه‌ی ديگر به وضعيتی هم‌چون وضعيتِ کنونیِ تالاب‌های آن دچار خواهند شد.»

گنجاندن دروسی مرتبط با محيط زيست در کنار آموزش‌های دينی که «به انضباط اخلاقی و نفع ملی بيشتر بينجامند»، از نکاتی است که از ديدگاه امضاکنندگان اين نامه برای جامعه‌ امروز ضروری است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.