ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: با آمریکا مذاکره دوجانبه نمی‌کنیم

خامنه‌ای می‌گوید در موارد استثنایی مثل مورد هسته‌ای براساس مصلحت مذاکره کرده‌ایم. او موضع‌گیری‌‌‌های دولتمردان آمریکایی پس از اعلام توافق را «رجزخوانی» و «لاف در غربت» خواند.

همان‌گونه که انتظار می‌رفت، رهبر ایران در خطبه‌های نماز عید فطر در مورد توافق وین و سیاست ایران در قبال آمریکا صحبت کرد. خامنه‌ای گفت قدرت‌های جهانی مجبور شدند صنعت هسته‌ای ایران را تحمل کنند و این معنایش اقتدار ایران است.

خامنه‌ای گفت با آمریکا در مورد مسائل دوجانبه مذاکره‌ای نداریم و گاهی در موارد استثنایی مثل این مورد هسته‌ای براساس مصلحت مذاکره کرده‌ایم. او موضع‌گیری‌‌‌های اوباما و دولتمردان آمریکایی پس از اعلام توافق را «رجزخوانی» و «لاف در غربت» توصیف کرد و افزود سیاست ایران در مقابل «دولت مستکبر آمریکا» با مذاکرات و با متنی که تهیه شده، تغییر نخواهد کرد.

خامنه‌ای ادامه داد که بسیاری از مردم مسلمان در یمن، بحرین، فلسطین و سوریه، به خاطر «سیه‌کاری‌های دشمنان» روزهای سختی را گذرانده‌اند. او عنوان کرد چه متن توافق تصویب بشود و چه تصویب نشود، ایران از حمایت دوستان خود در منطقه دست نخواهد کشید.

توافق هسته‌ای قرار است روز دوشنبه ۲۰ ژوئیه در شورای امنیت به رای گذاشته شود. پیش‌نویس قطعنامه مربوط به این مصوبه از سوی امریکا ارائه شده و تایید آن قطعی به نظر می‌رسد. با صدور قطعنامه توافق، روند لغو تحریم‌های ایران به جریان می‌افتد اما تحریم‌های تسلیحاتی هم‌چنان به قوت خود باقی خواهند ماند.

لغو تحریم‌های تسلیحاتی، از جمله خواست‌های کلیدی ایران در مذاکرات بود که فرجامی نیافت.

خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود گفت اگر جنگی این جا اتفاق بیفتد آن کسی که سرشکسته از جنگ خارج خواهد شد «آمریکای متجاوز و جنایتکار» است.

اوباما در کنفرانس مطبوعاتی خود گفته است که آمریکا با توافق هسته‌ای توانست یک مسئله امنیت بین‌المللی را به صورتی صلح‌آمیز حل کند و امکان دسترسی و نظارت جدی بر روی تاسیسات هسته‌ای ایران را بیابد. اوباما در روز اعلام توافق نیز تاکید کرده بود که بدون توافق، خطر جنگ خاورمیانه را تهدید می‌کرد.

وزیر خارجه ایران پس از بازگشت از وین به تهران به خبرنگاران گفته بود: «نتیجه مذاکرات وین برای همه مثبت است به جز آنها که دنبال درگیری و جنگ هستند.»

متن توافق هسته‌ای قرار است مطابق مصوبه موسوم به «لایحه ایران» مورد ارزیابی نمایندگان کنگره آمریکا قرار گیرد. اوباما در روز اعلام توافق گفت اگر کنگره جلوی اجرای موفقیت آمیز توافق را بگیرد، از حق وتو استفاده می‌کند.

هر هفت قطعنامه تحریمی ایران در شورای امنیت تصویب شده‌اند اما طبق توافق وین، تحریم‌های تسلیحاتی ایران برای ۵ سال و محدودیت دستیابی به تکنولوژی موشکی تا ۸ سال دیگر ادامه خواهد داشت. در توافق هسته‌ای این نیز پیش‌بینی شده که اگر ایران به تعهدات خود عمل نکرد، تحریم‌های لغو شده به طور خودکار دوباره به جریان بیفتند.

اوباما در کنفرانس مطبوعاتی پس از توافق هسته‌ای از جمله گفت: «تعجب نمی‌کنم که اسد و رهبران ایران برای افرادی که به آن‌ها رأی داده‌اند بیایند و به مخاطبان داخلی‌‌شان چنین وانمود کنند که به یک پیروزی دست یافته‌اند. این شیوه همه‌سیاستمداران دنیاست.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Majid

    یک جانبه نرمش قهرمامانه  میکنیم با خود و با مامان خود! ایول! طیب الله انجانبکم! 

  • اریا

    اقای خامنه ای حق داره این رو می گه امریکا همیشه دشمن اسلام و بخصوص ایران بوده

  • hamid

    علی‌ خامنه‌ای از خدا بترس کم دروغ بگو شما سالها است که مخفیانه با مقامات امریکایی روابط دو جانبه داشته اید!! این دروغ را می‌گویی که مردم را گمراه کنی‌ و فرض میکنی‌ با سانسورتان ملت هیچ نمیداند و هیچ نمی‌فهمد؟! بدان که به کمک وطن پرستان خیلی‌ از این روابط مخفیانه افشا شده و خواهند شد! شاد باشید. حمید

  • بهنام

    قمار باز هم وقتی باخته است اگر نگوید به اونجام ، می پکد . حال نقل این ولی امر دزدان جهان شده که در کلیه عرصه های داخلی و خارجی با سیاستهای کاملآ شکست خورده روبرو شده ولی باز هم دست از لات بازی و توهم افراطی بر نمیدارد و بعد از خوردن جام زهر ننگین هسته ای هم به رجز خوانی و هذیان گوئی افتاده است .

  • مرضیه

    تنها جایگاه مسخره ای مثل ولایت فقیه می تواند به این بی وجودان و بی هنران که تنها کاری که بلدند سفسطه گری و توهم بافی است ، اجازه رشد دهد .خامنه ای مثل خمینی یک وظیفه بیشتر ندارد و آن تحریک هرچه بیشتر گسل شیعه و سنی در خاوریمانه و تنفس مصنوعی دادن به مرده ی قوانین عصر شترچرانی در دوران فوران اطلاعات است. خمینی 8 سال جنگ بی فایده ی عراق و ایران را کش داد تا عراق و ایران از رمق بیافتند و نسلی از نظامیانی بوجود آید که در توهم و جنون ِ ناشی از اظطراب پس از سانحه ، بی همتا باشند .بعثی ها ی صدامی که در جنگ ایران و عراق و جنگ کویت جان گرفتند در جبهه ی داعش می جنگند و بسیجی ها و سپاهی های جنگ ایران و عراق در گسترش استبداد و فساد و تروریزم در منطقه و ایران می کوشند .حالا که در سوریه چند درصد جمعیت کشور کشته شده ، نیمی از جمعیت کشور آواره شده و سوریه تبدیل شده به خانه ی انواع افراطیون و این دستاورد های عظیم حضرت مستبد آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری نظام مقدس و الهی و امام زمانی جمهوری اسلامی است . حاصل نابودی یک ملت گرم کردن تنور تروریزم سنی و شیعه و علوی برای چند دهه ی آینده است .این بود اتحاد اسلامی سید جمال الدین و شریعتی ؟؟ یا آن ایده ها فقط برای بیدار کردن غول تعصب دینی و مذهبی در منطقه بود .سید جمال ک تنها هدفش آغاز ایدئولوژی سازی از اسلام سنتی بود و متاسفانه تخمی را در ذهن مسلمانان کاشت که حالا دولت اسلامی عراق و شام و خامنه ای و آل سعود و القاعد ه و بسیجیان و سپاهیان عاشق امام حسین در حال برداشت محصولش هستند .کشته شدن بیش از 300 هزار انسان ، خرابی شهر ها و زیرساخت های یک ملت ، نزدیک 1 میلیون زخمی و ناقص العضو ، بیش از ده میلیون آواره . این افتخار جدید خامنه ای و اسد را به آمار کشته های ایران و عراق ، فروپاشی عراق پیش و پس از برکشیدن صدام از قدرت ، کشته های افغانستان اضافه کنید .همین طور خسارت مالی عظیم خاورمیانه در این 40 سال شاید بیشتر از چند هزار میلیارد باشد ، هزینه ی که می توانست صرف آبادنی خاورمیانه شود صرف کشتار و ویرانی شد . پولی که می توانست دنیای مسلمانان را بسازد خرج بدبختی در دنیا و رفتن زوری به بهشت الهی به صورت چند میلیون نفری شد