ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک مقام بلندپايه سپاه: مسائل موشکی خط قرمز جمهوری اسلامی است

يدالله جوانی، مشاور عالی نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی يک روز مانده به رای‌گيری در خصوص قطعنامه مربوط به ايران در شورای امنيت سازمان ملل متحد گفته که «ورود به مباحث موشکی جزو خطوط قرمز است.»

يدالله جوانی، مشاور عالی نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی يک روز مانده به رای‌گيری در خصوص قطعنامه مربوط به ايران در شورای امنيت سازمان ملل متحد گفته که «ورود به مباحث موشکی جزو خطوط قرمز است.»

جوانی به خبرگزاری تسنيم گفته جمهوری اسلامی ايران برای توان موشکی خود «نه از کسی اجازه می‌گيرد و نه از کسی مشورت می‌گيرد» و «اگر طرف‌ها بر اين نکته اصرار کنند توافق راه به جايی نخواهد برد.»

ايران و کشورهای ۱+۵ روز سه شنبه ۲۳ تير به توافقی نهايی درباره برنامه اتمی ايران دست پيدا کردند که بر پايه آن ايران پذيرفته يک سری محدوديت‌ها در برنامه هسته‌ای خود اعمال کند تا در مقابل، تحريم‌های هسته‌ای آمریکا و اروپا و شورای امنيت عليه اين کشور لغو شود.

بر اساس توافق هسته‌ای که هفته گذشته در وين بين ايران و شش قدرت جهانی شامل آمریکا، فرانسه، بریتانیا، روسیه، چین و آلمان به دست آمد، تحريم‌های تسليحاتی شورای امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران تا پنج سال آينده ادامه پيدا می‌کند.

همچنين بر پايه اين توافق، تحريم‌ها عليه موشک‌های بالستيک ايران نيز حداکثر تا هشت سال ديگر باقی می‌ماند.

به گفته جوانی «مسئله بنيه دفاعی و مسائل مربوط به موشکی از جمله خطوط قرمز در مذاکرات بوده و ايران تحت هيچ شرايطی از آن کوتاه نخواهد آمد.»

افزون بر يدالله جوانی، شمار ديگری از مقامات سپاه پاسداران نيز در خصوص توافق هسته‌ای ابراز نگرانی کرده‌اند.

از جمله محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران که روز شنبه ۲۷ تيرماه در خصوص توافق وين گفت: «يک نگرانی‌هايی وجود دارد که به جاست.»

رسول سنايی‌راد، رئيس اداره سياسی سپاه پاسداران نيز گفته که توان نظامی ايران، از جمله دسترسی به موشک‌های بالستيک قابل چانه‌زنی نيست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    در این استبداد سیاه امروز خط قرمز کشیدن مدّ روز شده! قرار بود فقط علی‌ خامنه‌ای خط قرمز بکشد!! اما آنقدر روی خطهای قرمز خودش خط قرمز کشیده که حالا هر عمله استبداد به خود اجازه میدهد او هم خط قرمز بکشد!! اخر سر یک تابلوی کبوسیم به رنگ قرمز برای ایران خواهند کشید و اگر جلوی آنها را نگیریم تنها چیزی خواهد بود که از ایران باقی‌ می‌ماند!! شاد باشید. حمید