ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخست وزیر ترکیه: مظنون بمب‌گذاری سوروچ شناسایی شد

نخست وزير ترکيه بدون نام بردن از اين فرد اظهار داشت که فرد بمب‌گذار با گروه داعش در ارتباط است. داوود اغلو گفت:«ما در حال بررسی ارتباط اين فرد با ديگر گروه‌های تروريستی بين‌المللی هستيم.»

احمد داوود اوغلو، نخست‌وزير ترکيه سه شنبه ۲۱ ژوئيه/۳۰ تير گفت مقامات امنيتی ترکيه فرد مظنون به بمب‌گذاری انتحاری در شهر سوروچ را شناسايی کردند.

آخرین عکس از مرکز فرهنگی «امره» لحظاتی پیش از انفجار

نخست وزير ترکيه بدون نام بردن از اين فرد اظهار داشت که فرد بمب‌گذار با گروه داعش در ارتباط است. داوود اغلو گفت:«ما در حال بررسی ارتباط اين فرد با ديگر گروه‌های تروريستی بين‌المللی هستيم.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بمب‌گذار یک زن ۲۰ ساله بود.

او همچنين گفت آمار کشته‌شدگان انفجار سوروچ به ۳۲ نفر رسيده و ۲۹ تن از زخمی شدگان نيز در بيمارستان بستری شدند.

علاوه بر این، داوود اوغلو اتهام همدستی دولت ترکیه با داعش در جنگ را نیز رد کرد. بسیاری از اعضای حزب کارگزان کردستان (پ ک ک) دولت ترکیه و حزب حاکم عدالت و توسعه را مسئول بمب‌گذاری اخیر در شهر سوروچ ترکیه می‌داند.

انفجار روز گذشته در مرکزی فرهنگی‌ در سوروچ، زمانی رخ داد که بیش از ۲۰۰ نفر از کنشگران کرد و ترک از اقصی نقاط ترکیه از این مرکز که محلی برای کمک رسانه‌ای به کوبانی است بازدید می‌کردند. این مرکز فرهنگی در ۱۲ کیلومتری کوبانی قرار دارد و پس از به‌قدرت رسیدن گروه «دولت اسلامی» در سوریه، پایگاهی برای کمک‌های تبلیغاتی، خبررسانی و آگاهی‌رسانی در مورد وضعیت کوبانی بوده است.

ویدئوی لحظه انفجار (این ویدیو حاوی تصاویر خشونت و کشتار است. دیدن آن برای کودکان یا افرادی که ممکن است از چنین تصاویری ناراحت شوند مناسب نیست):

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.