ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر گروه خراسان در سوریه کشته شد

گروه خراسان دسته‌ای از القاعده است که اعضای آن در افغانستان و پاکستان فعاليت می‌کنند. از محسن الفضلی، رئیس این گروه به عنوان تأمین‌کننده مالی القاعده در ایران یاد می‌کردند.

رهبر گروه خراسان در حمله هوايی نيروهای آمريکايی در سوريه کشته شد.

از محسن الفضلی به عنوان نزدیک‌ترین فرد به بن لادن یاد می‌شد

پنتاگون در بيانيه‌ای اعلام کرد محسن الفضلی، رهبر گروه موسوم به خراسان بود که يکی از شاخه‌های مهم القاعده به شمار می‌رود.

بنابر گزارش پنتاگون، او در يکی از حملات هوايی ارتش آمريکا هشتم ژوئيه در شهر«سرمدا» در استان ادلب سوريه کشته شد.

گروه خراسان دسته‌ای از القاعده است که اعضای آن در افغانستان و پاکستان فعاليت می‌کنند. سال گذشته جیمز کامی، رئیس اف بی آی گفته بود که این گروه «مرموزترین» شاخه القاعده است و هیچ اطلاع دقیقی از زمان و مکان «عملیات‌های تروریستی» آن در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، محسن الفضلی چندی پيش، از پاکستان برای اجرای عمليات به سوريه اعزام شده بود.

براساس اين گزارش الفضلی يکی از رهبران القاعده بود که در حملات هوايی ۱۱ سپتامبر نقش اساسی داشت. او همچنین از طراحان حمله به کشتی‌های فرانسوی در سواحل يمن در سال ۲۰۰۲ بود که در آن حمله يک فرانسوی و چهار تن ديگر زخمی شدند.

این اولین بار نیست که مقامات امریکایی خبر کشته شدن الفضلی را اعلام می‌کنند. در سپتامبر سال گذشته نیز مقامات امریکایی اعلام کردند که رهبر گروه خراسان در سوریه کشته شد.

رهبر گروه خراسان در ایران چه می‌کرد؟

سال ۲۰۱۲ وزارتخانه خارجه و خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا با صدور اطلاعیه‌‌های جداگانه‌ای، از محسن الفضلی و عادل الوهابی الحربی به‌عنوان عوامل عملیاتی گروه القاعده یاد کردند که در خاک جمهوری اسلامی ایران به‌سر می‌بردند. محسن الفضلی و معاونش، عادل الحربی پشتیبانی لجستیکی و مالی القاعده را از ایران بر عهده داشتند.

روزنامه نیویورک‌تایمز سال گذشته نوشته بود که محسن الفضلی که از افغانستان به ایران گریخته بود، با آگاهی کامل مقام‌های ایرانی تا سال ۲۰۱۲ در این کشور به سر می‌برد.

دولت آمریکا برای دستگیری محسن الفضلی هفت میلیون دلار و برای عادل الحربی، پنج میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

از الفضلی به عنوان تأمین‌کننده مالی القاعده در ایران یاد می‌کنند.

پس از وقایع ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، مقام‌های ایالات متحده آمریکا همواره ایران را به همکاری با القاعده و پناه دادن به اعضای این گروه تروریستی در خاک خود متهم کرده است.

سال گذشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، گزارشی منتشر کرد که در آن گروه خراسان را خشن‌ترین گروه در شبکه جهادی معرفی کرد. بی بی سی نیز در یک فیلم مستند هدف اصلی گروه خراسان را حمله به کشور آمریکا معرفی کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.