ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌سوزی در منابع طبيعی کرمان هشت برابر شده است

ميزان آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع ایران در بهار سال جاری در استان‌های فارس، کرمان و لرستان بيشتر از ساير مناطق رخ داده است.

مهدی رجبی‌زاده، مديرکل منابع طبيعی و آبخيزداری استان کرمان گفته است که آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های اين استان امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ حدود هشت برابر شده است.

رجبی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) اين افزايش آتش‌سوزی‌ها را «زنگ خطری» برای نابودی منابع طبيعی استان کرمان دانسته است.

او عوامل انسانی را در ۶۰ درصد از اين آتش‌سوزی‌ها موثر می‌داند و می‌گويد گردشگران به دليل «رعايت نکردن برخی نکات» باعث آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها می‌شوند.

تيرماه سال گذشته نيز قاسم سبزعلی، فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع، از افزايش ۲۰ درصدی تعداد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع ايران در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داده بود.

ميزان آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع ایران در بهار سال جاری در استان‌های فارس، کرمان و لرستان بيشتر از ساير مناطق رخ داده است.

ابوالقاسم حاتمی، سرپرست فرماندهی يگان حفاظت اداره کل منابع طبيعی و آبخيزداری استان کرمان نيز به ايرنا گفته که از اول سال جاری تاکنون در مجموع ۳۲ مورد آتش‌سوزی در منابع طبيعی اين استان رخ داده که بر اثر آن بيش از ۳۸ هکتار جنگل، ۲۲۵ هکتار مرتع مشجر و ۳۵۴ هکتار مرتع در آتش سوخته است.

استان کرمان ۹۷۰ هزار هکتار جنگل را در خود جای داده است که نزديک به ۱۱ درصد از جنگل‌های کشور را در بر می‌گيرند.

مسئولان سازمان جنگل‌ها می‌گويند در يک دهه گذشته بيش از ۱۴‌هزار فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های ايران رخ داده که در مجموع به ۱۵۰ هزار هکتار از سطح عرصه‌های طبيعی کشور خسارت وارد کرده است.

امکانات سازمان حفاظت محيط زيست و همچنين سازمان جنگل‌ها و مراتع در ايران بسيار ناچيز است و محيط‌بانان گاهی با سطل و دبه‌های آب به خاموش کردن آتش می‌پردازند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جم

    از بس دعا کردیم خدا ریشه ی ظلم در ایران رو بخشکاند و حداقل به سایر جاندارن بجز انسانهای ایران رحم کند ولی انگار خدا هم زورش به آخوند جماعت نمیرسد. ایران=جهنم