ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن «بی‌رحمانه» يک خرس قهوه‌ای در سفيدکوه خرم آباد

اين خرس نر و بالغ سه روز پيش ازمرگ توسط عده‌ای از افراد محلی به شدت مورد ضرب و شتم با اجسام سخت و تيز قرار گرفته است.

نيروهای يگان محيط زيست منطقه سفيدکوه خرم آباد، شنبه سوم مرداد، از کشته شدن بی‌رحمانه يک خرس قهوه‌ای در اين ناحيه خبر دادند.

به گزارش دامپزشکی منطقه، اين خرس نر و بالغ سه روز پيش ازمرگ توسط عده‌ای از افراد محلی به شدت مورد ضرب و شتم با اجسام سخت و تيز قرار گرفته است،  به نحوی که چشم و سر حيوان سوراخ شده بود.

پس از انتقال اين خرس به پاسگاه محيط بانی منطقه و معاينه او توسط دامپزشک، وضعيت اين خرس وخيم گزارش شد. در نهايت تلاش‌ها برای مداوای او جوابگو نبود و اين خرس قهوه‌ای پس از سه روز جان خود را از دست داد.

به گزارش ديده‌ بان محيط زيست و حيات وحش ايران، تلاش برای شناسايی و برخورد با عوامل ضرب و شتم و کشتار اين خرس آغاز شده است.

بر اساس گزارش ديده بان محيط زيست ايران، پس از مرگ هفت خرس قهوه ای در کرمانشاه، مهديشهر سمنان، ارتفاعات دالاهو، اشترانکوه لرستان، فيروزکوه تهران، آذربايجان شرقی و ارتفاعات کلاردشت، اين ششمين گزارش مستند از کشتار خرس‌های قهوه‌ای توسط عوامل انسانی در سال جاری است.

تخريب زيستگاه خرس قهوه‌ای و آزار و اذيت و کشتن اين گونه ‌جانوری در ايران موجب شده است تا اتحاديه جهانی حفاظت از طبيعت (IUCN) در گزارش ساليانه خود از وضعيت حيات وحش جهان، نام اين جانور را از سال ۲۰۰۴، در فهرست گونه‌های «در معرض تهديد» قرار دهد.

در جديدترين گزارش اين اتحاديه حدود ۷۶ گونه از رده‌های جانوری ايران در فهرست سرخ اتحاديه جهانی حفاظت  قرار دارد.

اخبار ناگوار اخير درباره حيات وحش ايران، تغيير چندانی در بودجه اندک محيط زيست و حيات وحش ايران حاصل نکرده واکنون تنها ۲۷۰۰ محيط ‌‌بان مسئوليت حفاظت از محيط زيست و حيات وحش در سرتاسر کشور را بر عهده دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • M

    ایرانیان و اعراب قرنها است که تحت سیطره یک ایدئولوژی  بشدت  ضد زندگی و بسیار خشن زندگی میکنند. ایدئولوژی که مغز را از خرد و هوشیاری کاملاً تهی و خود جای آنها را گرفته است.ذهنی که شعور او قلب نسانی را تیره و تاریک کرده است. چون کالبد توسط مغز کنترل و هدایت میشود و خود مغز تحت کنترل ذهن است بنابراین ذهنی که از خرد،هوشیاری و مهربانی تهی شود و با  ایدئولوژی بسیار هولناک و خرد ستیزی انباشته شود ،ذهنی بسیار حقیر،پست و کشنده میشود و چون انسان در حقیقت ذهن است  همان چیزی میشود که ما در ایران و کشورهای عربی و پاره ای کشورهای افریقایی شاهد آن هستیم. برای کمک به انسانها و برای کمک به محیط زیست باید انسانهایی را که توسط ایدئولوژی مخوفی بشدت شرطی شده اند بیدار کرد،آگاه کرد و از شرطی شدن خارج شان کرد. ذهنی که از ایدئولوژی پاک شد و دچار تحول  آگاهی گردید دیگر مخرب و ویرانگر نخواهد بود. چنین ذهنی نسبت به زندگی احساس مسئولیت خواهد کرد.