ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله الشباب به هتل محل اقامت دیپلمات‌ها در موگادیشو

سوءقصد انتحاری در هتلی در پایتخت سومالی دستکم ۹ کشته و ۲۰ مجروح به جای گذاشت. این هتل از امن‌ترین مناطق پایتخت سومالی محسوب می‌شد. چند دیپلمات چینی جزء قربانیان هستند.

سوءقصد انتحاری در هتلی در موگادیشو به بهای جان دست‌کم ۹ نفر و جراحت ۲۰ نفر دیگر تمام شد. این هتل از امن‌ترین مکان‌های پایتخت سومالی محسوب می‌شد. گروه الشباب مسئولیت حمله را بر عهده گرفت.

بامداد دوشنبه ۲۷ ژوییه، خودرویی حامل مواد منفجره، خود را به هتل "جزیره" در موگادیشو کوبید و انفجاری مهیب را رقم زد. شمار قربانیان بین ۹ تا ۱۵ نفر اعلام شده است. رویترز به نقل از وزارت خارجه چین نوشت چهار همکار سفارت این کشور در سومالی جزء کشته‌شدگان هستند.

هتل "جزیره" در موگادیشو از امن‌ترین و محفوظ‌ترین نقاط در پاییخت سومالی به شمار می‌رود و محل اقامت بسیاری از دیپلمات‌ها و نمایندگان دولت سومالی و کشورهای خارجی است.

خودروی حامل مواد منفجره در حالی به هتل کوبیده که دیواری امنیتی و حائل در برابر این هتل قرار داشت. شدت انفجار به حدی بوده که نمای بیرونی هتل به شدت آسیب دیده و هشت اتاق کاملا تخریب شده‌اند.

گروه الشباب مسئولیت این حمله را پذیرفته و دلیل آن را انتقام‌گیری از عملیاتی دانسته که واحدهای کماندویی دولت سومالی، دولت اتیوپی و "اتحادیه آفریقا" به مواضع این گروه انجام دادند و تعدادی غیرنظامی را قربانی ساخت. در بیانیه الشباب آمده است: «هتل جزیره به این دلیل هدف حمله قرار گرفت که محل اقامت سفیران کشورهای هماهنگ کننده ‌آن تهاجم بود.»

اتیوپی از جمله کشورهای عضو اتحادیه آفریقاست که الشباب را در سال ۲۰۱۱ از مواضع متصرفی‌اش در سومالی و کشورهای همسایه بیرون راند. الشباب در تهاجم‌های خود، به خاک کنیا نیز نفوذ کرد اما به کمک واحدهای اتحادیه آفریقا بیرون رانده شد. کنیا و اتیوپی مقاصد سفر آفریقایی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا هستند.

کاخ سفید این حمله را محکوم کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.