ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی دولت: آنچه از تخلفات دولت احمدی‌نژاد گفته شده یک از هزاران بوده

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، نسبت به شکایت محمود احمدی‌نژاد از اسحاق جهانگیری واکنش نشان داد. او گفت تخلفات گذشته چنان بوده که مسائل گفته شده تنها یک از هزاران بوده است.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، نسبت به شکایت محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران از اسحاق جهانگیری، رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، واکنش نشان داد. او گفت تخلفات گذشته چنان بوده که مسائل گفته شده تنها یک از هزاران بوده است.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) سخنگوی دولت روز سه‌شنبه ششم مردادماه در نشست رسانه‌ای خود از محمود احمدی‌نژاد خواست تا مسئولیت تخلفات گذشته را بپذیرد. او گفت: «خوشحال می‌شويم اگر رئيس دولت قبل مسئوليت تخلفات گذشته، مثل تخلفات امثال بابک زنجانی را بپذيرد.»

بابک زنجانی به اتهام پرداخت نکردن بدهی هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی خود به وزارت نفت، دی‌ماه سال ۱۳۹۲بازداشت شد و هنوز در زندان است.

محمدباقر نوبخت گفت دولت یازدهم در آغاز کار به دلیل مشکلات اقتصادی نمی‌توانست وقت کشور را صرف «این دعواها» کند اما مدارکی را که در مورد تخلفات دولت قبلی در دست داشت به قوه قضائيه داد.

نوبخت افزود اسحاق جهانگيری در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بر حسب جایگاهی که دارد اطلاعات بسیاری از این تخلفات دارد.

سخنگوی دولت گفت: «آن‌چه تاکنون اعلام شده يک از هزاران بوده، چرا که ما نمی‌خواستيم اين بحث‌ها را رسانه‌ای کنيم. از اين دوستان می‌خواهيم که دفاعيات خود را به  قوه قضائيه منعکس کنند، ما هم آنچه را داوری و قضاوت دادگاه‌ها و محاکم قضايی باشد، پذيرا هستيم.»

دو روز پیش عادل حيدری، وکيل محمود احمدی‌نژاد از شکایت موکل خود از اسحاق جهانگیری خبر داد. او گفت جهانگيری با هدف «تخريب باورهای مردم و تشويش در اذهان عمومی، اقدام به طرح اتهامات بی‌اساس عليه دولت قبل کرده است».

وکیل احمدی‌نژاد همچنین افزود موکلش تاکنون در برابر این اتهامات «سکوت وحدت‌بخش» پیشه کرده بود اما برخی چنین پنداشتند که «گويا هيچ پاسخی در برابر اتهامات مطروحه وجود ندارد».

با این حال عادل حیدری گفت: «در موافقت با درخواست‌های مکرر مردم، تصميم گرفته شد تا عليه اتهام‌زنندگان در دستگاه قضايی اقامه دعوی شود.»

در پی این اظهارات، بلافاصله در روز يکشنبه چهارم مرداد دفتر اسحاق جهانگيری اعلام کرد که از شکايت احمدی‌نژاد «استقبال» می‌کند.

در اطلاعیه‌ای دفتر جهانگیری گفت: «از طرح شکايت آقای احمدی‌نژاد در دستگاه قضايی استقبال کرده و مستندات تخلفات و سوء مديريت‌های آقای احمدی‌نژاد را به مرجع قضايی تسليم خواهيم کرد.»

محمود احمدی‌نژاد زمانی که رئیس‌جمهور ایران بود بارها گفته بود که دولتش، دولت «پاک‌دستان» است اما پس از پایان دوران ریاست جمهوری‌اش موارد متعددی از تخلفات مالی در این دوران رو شد؛ از جمله فساد ٣٢ ميلياردی در صندوق رفاه دانشجويی وزارت علوم، گم شدن سه دکل نفتی، واريز ۱۶ ميليارد تومانی از حساب دولت به حساب شخصی دانشگاه ايرانيان، تخلف ۹ هزار ميليارد تومانی در فرودگاه قديم قشم، رشوه ۳۰ هزار ريالی ناظران ساخت مسکن مهر برای تأييد هر يک متر بنا، وصول نشدن شش گونی چک در مناطق آزاد، واگذاری رايگان ۲۰ هکتار از اراضی منطقه آزاد قشم، سرقت شش کشتی در مناطق آزاد،  تخلف چهار هزار ميليارد تومانی در بندر درگهان، و...

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    طوری ادعا میکنند که بلا نسبت "حضرت والا" "ولی‌ فقیه" و سران سپاه در باره این دزدیها هیچ خبری نداشته اند!! و وزارت اطلاعات و اطلات ارتش و سپاه هیچ ندیده اند و اصلا در این دزدیها سهمی نداشته اند!! و فقط احمدی نژاد بوده که این دزدیها را کرده!! ببخشید خر خودتان هستید! شاد باشید. حمید

  • esi

    اول آغا رو محاکمه کنید ..که هیتلر زمان وننگ تاریخ بعد از خمینی .دجال هست