ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاداش همکاری علی جنتی با مجلس شورای اسلامی

محمد تنگستانی - قرار بود وزیر ارشاد اسلامی در مجلس مؤاخذه شود، اما این اتفاق نیفتاد. با علی اصغر رمضان‌پور گفت‌و گویی انجام داده‌ام.

قرار بود سه‌شنبه ۶ مرداد ماه سال جاری، علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی در مجلس حاضر شود و به پرسش‌های ناصر موسوی ‌لارگانی، نماینده فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پیرامون سانسور کتاب در ایران پاسخ دهد، اما در آن روز موسوی ‌لارگانی سؤال خود را از وزیر ارشاد اسلامی پس گرفت.

پیامد همکاری علی جنتی با مجلس شورای اسلامی: فروبستگی فرهنگی

از قبل، سفر علی جنتی به سوریه و همچنین توافق‌نامه هسته‌ای، احتمال مؤاخذه از وزیر ارشاد اسلامی را در سایه قرار داده بود. با این‌حال این پرسش پیش می‌آید که چه اتفاقی افتاد که طرح پرسش از علی جنتی در میان آمد و به چه دلیل موسوی لارگانی از مؤاخذه وزیر ارشاد اسلامی چشم پوشید؟

این پرسش را با علی اصغر رمضان‌‌پور، روزنامه‌نگار و معاون پیشین فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی در دوران وزارت احمد مسجد جامعی در میان گذاشتم. او بر آن است که وزیر ارشاد اسلامی موفق شده است از طریق تغییر مدیران میانی وزارت ارشاد با مجلس شورای اسلامی رابطه تنگاتنگ‌تری برقرار کند. رابطه او با مجلس اما برای فرهنگ معاصر ایران کم‌هزینه نبوده است: لغو مجوز چند فیلم سینمایی، سخت‌گیری در سانسور کتاب و مصالحه با قوه قضائیه درباره لغو کنسرت‌های موسیقی.

گفت‌و گو با علی اصغر رمضان‌پور را می‌شنوید:

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.