ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

به قتل رسیدن صابر شربتی در بند اشرار زندان رجایی‌شهر کرج

صابر شربتی که در سن ۱۵ سالگی مرتکب قتل شده بود، در یک نزاع جمعی در بند موسوم به «اشرار» زندان رجایی‌شهر کرج کشته شد.

صابر شربتی که در سن ۱۵ سالگی مرتکب قتل شده بود، در یک نزاع جمعی در بند موسوم به «اشرار» زندان رجایی‌شهر کرج کشته شد.

به گزارش سازمان حقوق بشر ایران صابر شربتی در یک نزاع جمعی در بند ۱۰ سالن ۳۶ زندان رجایی‌شهر کرج کشته شده است.

صابر شربتی به اتهام قتل یک راننده تاکسی در مردادماه سال ۸۴ بازداشت و به اعدام محکوم شد. او در زمان ارتکاب این جرم زیر ۱۸ سال سن داشت. بنا به همین دلیل دادگاه با تجدید دادرسی این محکوم به اعدام موافقت کرده بود و به احتمال بسیار زیاد طبق آیین دادرسی کیفری جدید به زندان محکوم می‌شد.

درگیری منجر به قتل صابر شربتی اواخر شب چهارشنبه هفتم مردادماه / ۲۹ ماه ژوئیه رخ داده است. بنا بر این گزارش در طی این درگیری دو زندانی دیگر به نام‌های وحید سیلانی و فردی به نام «حمید» معروف به «خروس»، به‌شدت زخمی شدند. این دو زندانی بلافاصله به مراکز درمانی خارج از زندان انتقال یافتند و گفته می‌شود که اکنون در شرایط پایداری به‌سر می‌برند.

به‌گفته یکی از زندانیان ساکن در سالن ۳۶ طی دعوایی که در این سالن پیش آمده است، یکی از زندانیان سر صابر شربتی را در آکواریوم خالی‌ای که کنار راهرو قرار داشته فرو می‌کند که این کار باعث پاره شدن رگ‌های گردن او شده و در نهایت جان صابر شربتی را می‌گیرد.

عبدالله خاتمی‌فر، وکیل صابر شربتی ضمن تأیید خبر کشته شدن او گفته است که «چیز بیشتری از این اتفاق نمی‌داند و پلیس تازه قرار است تحقیق کند و مقام قضایی هم در حال پیگیری پرونده است.»

صابر شربتی از جمله زندانیان کم سن و سال در زندان رجایی‌شهر به‌شمار می‌رفت. با این حال مسئولان رجایی‌شهر کرج او را به یکی از خطرناک‌ترین بندهای این زندان انتقال داده بودند.

گفته می‌شود زندانیان بزرگسال این بند نگاه کاملاً جنسیتی به جوانان داشته و همین امر در پاره‌ای از اوقات باعث بروز درگیری‌های شدید در بین زندانیان می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هدیه

    دلم خیلی واست تنگ شده صابر بی گناه

  • مهسا

    دوستان عزیز این جوان ناکام قاتل نبود.کاملا بی گناه بودن در سن کم دوستاشون مرتکب قتل شده بودن وچون آقای شربتی از خانواده شهید بود انداختن گردن ایشون چون فکر میکردن بخشیده میشه از طرف دولت.و ایشون بعد این همه سال زندان بالاخره عفو خورده و قرار بود طی هفته های آینده آزاد بشه ولی متاسفانه..... به هرحال بی گناه بود خدارحمتش کنه

  • صوفی

    یادمون نره این فرد جانی جان یک نفر را در سنی کم گرفته .ای کشته کرا کشتی تا کشته شدی زار

  • الهام

    حال و روز خانوادش اين روزها تا هميشه خيلى بده مادرش داغدار شد درصورتى كه ده سال تمام دوندگى كرد تا بتونه پسرشو نجات بده... خداوندا صبد بده!!!!!!!

  • خشایار

    خدایا !!!!  کجای دنیا یک نوجوان ۱۵ ساله را بخاطر قتل ۱۰ سال در زندان و بین افراد منحرف و جنایت کار  نگه میدارند تا بعد اعدامش کنند ؟ اخرشم که زندگیش به این طرز فجیع و دردناک به پایان میرسه... خدایا طرفدارها و حامیان و سوپاپ های این رژیم را به خودت می سپارم. مخصوصاّ نوع  خارج نشینش را

  • faramoosh

    بند 10 زندان رجایی شهر , شامل سالنهای 32 33 34 35 36 از خطرناکترین بندهای زندان رجایی شهر است , توزیع مواد مخدر با هماهنگی مسئولین زندان رئیس اندرزگاه , حفاظت , پاسدار بندها , و زیر هشت , از امور کاملا متداول است که بصورت یک مافیا و هماهنگی با زندانیان قتلی دارای احکام سنگین صورت میگیرد و این زندانیان بعنوان واسطه فروش مواد مخدر عمل میکنند ,,,برهمین اساس از خطرناکترین زندانیان برای این امر استفاده میکنند ,,, یکی دیگر از جنایات سازمان یافته توسط قوه قضاییه و سازمان امور زندانها این است که , اگر بعنوان مثال میخواهند از شر یک زندانی مددجو , یا زندانی خاص اعم سیاسی و ,,,خلاص شوند بلافاصله ان فرد را به بند 10 بخصوص سالن 36 منتقل میکنند تا بدست زندانیان دیگر قتلی که حکم اعدام دارند کشته شود و این کشتار را به شکل حادثه وانمود میکنند تا دامن قوه قضاییه را از مظان اتهام دور نگه دارند ,,,زندانیان قاتل و خطرناکی که اداره زندان و قوه قضاییه را دراین امر یاری میکنند در ازای انجام فرامین گاهی مقداری زمان برای جلوگیری از اجرای حکم خودشان پاداش میکیرند ویا مقداری مواد مخدر اعم از شیشه , هروئین , کراک و ,,,جایزه انهاست ,, گزارش در خصوص زندان رجایی شهر بسیار وسیعتر و مخوف تر از این توضیحات است که در این مقال نمیگنجد ,,,