ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت ايران مصوبه افزایش حق مسکن کارگران را «اجرا نمی‌کند»

حسن صادقی، معاون دبيرکل خانه کارگر گفته که دولت ايران مصوبه شورای عالی کار را در مورد افزايش حق مسکن کارگران به رسميت نمی‌شناسد.

حسن صادقی، معاون دبيرکل خانه کارگر گفته که دولت ايران مصوبه شورای عالی کار را در مورد افزايش حق مسکن کارگران به رسميت نمی‌شناسد.

صادقی، امروز دوشنبه ۱۲ مرداد به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) خبر داده که دولت مصوبه افزايش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران را برای اجراشدن ابلاغ نمی‌کند.

شورای عالی کار در ايران تصويب کرده که حق مسکن کارگران افزايش پيدا کند اما اين مصوبه هنوز اجرا نشده است.

حسن صادقی در همين باره گفته: «هيأت وزيران بايد اين مصوبه را تأييد و ابلاغ کند نه تصويب، زيرا شورای عالی کار يک نهاد به رسميت شناخته شده است و مصوبات آن همه جنبه اجرايی دارد بنابر اين نمی‌توان شورا را به رسميت شناخت اما مصوبات قانونی‌اش را تأييد نکرد.»

معاون دبيرکل خانه کارگر بر اين باور است که جامعه کارگری در ايران فدای «مصلحت‌انديشی‌های اقتصادی و اجتماعی» می‌شوند و دولت نيز در مورد مسايل کارگری در تصميم‌گيری‌ها دوگانه رفتار می‌کند.

به گفته صادقی، دولت می‌گويد اگر۲۰ هزار تومان حق مسکن کارگران به تصويب برسد کارکنان دولت نيز «مدعی می‌شوند».

او از «مصلحت‌گرايی به جای قانون‌گرايی»  انتقاد کرده و افزوده: «آن‌چه امروز در دنيا ساری و جاری است حفظ مصلحت دولت‌ها نيست بلکه اجرای قانون است و کشورها هرگز قانون‌گرايی را فدای مصلحت خود نمی‌کنند.»

جمعيت جامعه کارگری ايران حدود ۱۲ ميليون نفر برآورد می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.