ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قتل یک خبرنگار عکاس در آپارتمانی در مکزیکوسیتی

جنازه یک عکاس خبر‌نگار به همراه چهار زن که یکی از آن‌ها فعال حقوق بشر بوده در آپارتمانی در مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک پیدا شد.

جنازه یک خبرنگار عکاس به همراه چهار زن که یکی از آن‌ها فعال حقوق بشر بوده در آپارتمانی در مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک پیدا شد.

مرگ روبن اسپینوزا بازتاب گسترده‌ای در جامعه روزنامه‌نگاری مکزیک داشت.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس مکزیک و یک سازمان مدافع حقوق بشر گفته‌اند که جنازه این پنج نفر با گلوله سوراخ سوراخ شده بود و دست‌های آن‌ها بسته بود. این جنازه‌ها روز شنبه با اطلاع همسایه‌ها یافت شدند.

سخنگوی یک نهاد مدنی مدافع مطبوعات به نام «آرتیکولو ۱۹» گفته است: «یکی از قربانیان، روبن اسپینوزا، عکاس روزنامه‌نگاری بود که از شهر وراکروز واقع در جنوب شرق مکزیک به پایتخت پناه آورده بود. او دو ماه پیش در محل زندگی خود مورد تهدید قرار گرفته بود.»

روبن اسپینوزا، ۳۱ ساله برای چند نشریه و رسانه از جمله مجله معتبر «پروسه‌سو» مکزیک و روزنامه محلی «ای‌وی‌سی نوتیسیاس» در وارکروز کار می‌کرد.

دستگاه قضائی مکزیک گفته است جنازه این پنج نفر در آپارتمانی در محله مرفه «ناروارته» واقع در جنوب مکزیکوسیتی یافت شده است.

ابتدا هیچ نشانه‌ای از هویت قربانیان ارائه نشد، تنها گفته شد که یکی از زنان، کارگر داخلی ساختمان بوده است.

سپس یک منبع پلیس گفت دست قربانیان بسته شده بود و آثار احتمالی شکنجه بر پیکر آن‌ها دیده می‌شد.

مجله «پروسه‌سو» خبر مرگ روبن اسپینوزا را بر روی سایت خود منتشر کرد و نوشت دو گلوله بر پیکر او و آثار ضربات بر صورت‌اش نمایان بود.

نهاد «آرتیکولو ۱۹» نیز گفته است جنازه یکی از زن‌ها در کنار جنازه خبرنگار بود و جنازه دو زن نیز در اتاقی دیگر قرار داشت. یکی از این زن‌ها دوست اسپینوزا و فعال حقوق بشر بود. جنازه زن چهارم در حمام آپارتمان پیدا شده است. هیچ‌کدام از این زن‌ها فعالیت روزنامه‌نگاری نداشتند.

مرگ روبن اسپینوزا بازتاب گسترده‌ای در جامعه روزنامه‌نگاری مکزیک داشت. اعلام مرگ او موجب شد تا مردم منطقه وراکروز گرد آمدند و به یاد او شمع روشن کردند. حدود ۱۰۰ نفر نیز در محل زندگی اسپینوزا در وراکروز جمع شدند.

اسپینوزا چندین بار در وراکروز مورد تهدید قرار گرفت و سرانجام مجبور شد آن‌جا را ترک و به مکزیکوسیتی برود. یک بار آن در سال ۲۰۱۳ بود که در جریان تظاهراتی در وراکروز، توسط پلیس مورد حمله قرار گرفت.

کمیسیون حقوق بشر مکزیک از مقامات این کشور خواسته است تا در جریان بازرسی این پرونده فعالیت روزنامه‌نگاری روبن اسپینوزا را مد نظر قرار دهند.

به‌گفته سازمان گزارشگران بدون مرز، در طول دهه گذشته بیش از ۸۰ روزنامه‌نگار در مکزیک کشته و ۱۷ روزنامه‌نگار ناپدید شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.