ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتانیاهو یهودیان آمریکا را به مخالفت با توافق هسته‌ای فراخواند

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، شامگاه سه‌شنبه ۴ اوت / ۱۳ مرداد از جامعه یهودیان آمریکا خواست تا با توافق هسته‌ای وین میان ایران و کشورهای گروه ۱+۵ به مخالفت برخیزند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، شامگاه سه‌شنبه ۴ اوت / ۱۳ مرداد از جامعه یهودیان آمریکا خواست تا با توافق هسته‌ای وین میان ایران و کشورهای گروه ۱+۵ به مخالفت برخیزند.

بنیامین نتانیاهو گفت با برداشتن تدریجی تحریم‌ها، منابع بیش‌تری در اختیار ایران قرار می‌گیرد تا به بی‌ثباتی خاورمیانه شدت بخشد.

به‌گزارش رویترز، نتانیاهو که به دعوت سازمان‌های یهودی در آمریکا از طریق کنفرانس ویدئویی سخن می‌گفت اعلام کرد که توافق هسته‌ای ۱۴ ژوئیه / ۲۳ تير با ایران برای محدود کردن برنامه هسته‌ای تهران کافی نخواهد بود.

نخست‌وزیر اسرائیل گفت با برداشتن تدریجی تحریم‌ها، منابع بیش‌تری در اختیار ایران قرار می‌گیرد تا به بی‌ثباتی خاورمیانه شدت بخشد.

او افزود: «من به این دلیل که خواهان جنگ هستم با این توافق مخالف نیستم. من با این توافق مخالفم برای این‌که می‌خواهم مانع از جنگ شوم، چرا که این توافق منجر به جنگ خواهد شد.»

نتانیاهو همچنین گفت: «زمان آن فرارسیده که به‌پا خاست و با این توافق خطرناک مخالفت کرد.»

نخست‌وزیر اسرائیل در حالی این سخنان را بیان می‌کند که کنگره آمریکا آماده می‌شود تا درباره توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای گروه ۱+۵، شامل آمریکا، چین، روسیه، فرانسه، بریتانیا و آلمان رأی دهد.

طبق قانون نقد و بررسی توافق هسته‌ای با ايران که در ماه مه توسط باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام شد، نمایندگان کنگره تا تاريخ ۱۷ سپتامبر برای تصميم‌گيری درباره این توافق وقت دارند.

اد رویس، از حزب جمهوری‌خواه و رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، روز سه‌شنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در رد توافق هسته‌ای با ایران ارائه داد.

نمایندگان جمهوری‌خواه که اکثریت کنگره را در دست دارند باید بتوانند این متن را توسط نمایندگان و سناتورها به تصویب برسانند. با این حال آن‌ها نیازی ندارند که رأی بسیاری از نمایندگان دمکرات را گرد آورند تا بتوانند مانع از وتوی اوباما شوند. جمهوری‌خواهان نياز دارند که دست‌کم ۴۴ نماینده و ۱۳ سناتور از حزب دمکرات را متقاعد کنند.

کنگره آمریکا از ۴۳۵ نماینده مجلس نمایندگان و ۱۰۰ سناتور تشکیل شده و جمهوری‌خواهان ۲۴۶ کرسی در مجلس نمایندگان دارند.

چنان‌چه دو سوم اعضای کنگره با توافق هسته‌ای ایران مخالف باشند، اوباما برای استفاده از حق وتو با چالش دشواری روبه‌رو خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.