ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کانون نویسندگان ایران خواهان لغو حکم اعدام محمدعلی طاهری شد

کانون نویسندگان ایران با انتشار اطلاعیه‌ای صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری، نويسنده و پژوهشگر عرفان در دادگاه بدوی را محکوم کرد و خواهان لغو آن شد.

کانون نویسندگان ایران با انتشار اطلاعیه‌ای صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری، نويسنده و پژوهشگر عرفان در دادگاه بدوی را محکوم کرد و خواهان لغو آن شد.

محمدعلی طاهری، بنيانگذار مؤسسه فرهنگی هنری «عرفان حلقه»

در این اطلاعیه با عنوان «اعدام عقيدتی، اعدام آزادی بيان است»، کانون نویسندگان ایران آورده است: «در ايران روند اعدام‌ها همچنان پرشمار و پرشتاب ادامه دارد و منظور از آن دامن زدن به فضای رعب و وحشت ميان مردمی است که خواسته‌های به‌حق و برآورده نشده‌شان طی ساليان، انبوه شده است.»

این کانون «اعدام عقيدتی» را «نمونه‌ روشنی از نقض مطلق حقوق انسانی افراد» دانسته و افزوده است: «جايی که داشتن عقيده‌ متفاوت با ايدئولوژی رسمی حاکميت و تبليغ آن "افساد فی‌الارض" تلقی و دليل صدور حکم اعدام انسان‌ها می‌شود، از آزادی و ارزش جان آدمی خبری نيست.»

محمدعلی طاهری، بنیانگذار مؤسسه فرهنگی هنری «عرفان حلقه» است که از ۱۰ مردادماه سال ۱۳۸۹ در زندان به‌سر می‌برد. او از سوی دادگاه انقلاب به‌اتهام «توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع با لمس نامحرم، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس) و ضاله بودن کتب و آثار» به پنج سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

دادگاه به تحقیقات صورت گرفته درباره اتهام دیگر طاهری یعنی «افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد» ایراد گرفت و پرونده برای تکمیل تحقیقات به دادسرا ارسال شد

خردادماه سال جاری اعلام شد که محمدعلی طاهری به اعدام محکوم شده اما غلامحسین محسنی ‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه گفت هنوز حکم او قطعی نیست.

طاهری در حال گذراندن محکوميت خود بود که به‌تازگی به اتهام «افساد فی‌الارض» محاکمه و به اعدام محکوم شد.

کانون نویسندگان ایران در اطلاعیه خود داشتن عقيده و تبليغ آن را حق انسانی هر کس دانست و خواهان لغو حکم اعدام محمدعلی طاهری و آزادی فوری او و تمامی زندانيان سياسی و عقيدتی شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    عرفان آن هم از نوع حلقه ایش تنها فریبی بزرگ برای عده ای جاهل و متحجر برای بدست آوردن شهرت و ثروت بوده و در ادامه سلسله حقه بازیها و کلاهبرداریهای دینی و اعتقادی از ملت قرار دارد . به امید نابودی ادیان به ظاهر مقدس به خصوص دین من در آوردی اسلام محمد کذاب .

  • سمیره چحیلی

    با عرض سلام و درود من یکی از شاگردان استاد محمد علی طاهری هستم .من معتقدم که استاد طاهری فوت کردند وگرنه چرا دولت به خواسته شاگردان استاد در ارتباط با نشان دادن استاد است وقعی نمینهد چرا چون نمیتوانند اینکار را بکنند .دولت با نشان دادن استاد خیلی راحت میتوانست خانم نیرومنش را بعنوان کسی که دروغ میگوید ثابت کند چرا فقط همسر و وکیل استاد مدعی دیدن وی هستند . پس آیا بهتر نیست ابتدا از زنده بودن استاد مطمئن شویم بعد شعار نه به اعدام را سر بدهیم .شما ناخواسته دارید وارد بازی دولت میشوید لطفا ابتدا شعار رویت استاد طاهری را درخواست کنید وقتی از زنده بودن ایشان مطمئن شدید بعد شعار نه به اعدام را ، با تشکر .