ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه: به‌زودی به مواضع داعش حمله خواهیم کرد

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که به‌زودی این کشور همراه با آمریکا حمله به مواضع داعش در سوریه و عراق را آغاز خواهد کرد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که به‌زودی این کشور همراه با آمریکا حمله به مواضع داعش در سوریه و عراق را آغاز خواهد کرد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه

چاووش‌اوغلو روز چهارشنبه ۵ اوت / ۱۴ مردادماه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی تی‌آر‌تی ترکیه گفت که جنگنده‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا وارد پایگاه هوایی ترکیه شده‌اند و به‌زودی دو کشور «نبرد گسترده‌ای» را علیه مواضع «دولت اسلامی» (داعش) آغاز می‌کنند.

وزیر خارجه ترکیه گفت: «در چارچوب توافق ما با ایالات متحده، در مورد گشودن پایگاه‌های ما به‌ویژه پایگاه هوایی اینجیرلیک (در آدانا) پیشرفت‌هایی داشتیم.»

چاووش‌اوغلو که پس از گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود جان کری سخن می‌گفت، افزود: «ما شاهد رسیدن هواپیماهای آمریکایی، با، یا بدون خلبان هستیم و به‌زودی با هم نبرد گسترده‌ای را علیه داعش به‌راه خواهیم انداخت.»

جان کری و مولود چاووش‌اوغلو در حاشیه نشست امنیت منطقه‌ای که توسط انجمن ملل آسیای جنوب شرقی (ASEAN) در مالزی سازمان یافته است، دیدار کردند.

ترکیه و ایالات متحده به منظور توسعه یک استراتژی مشترک با هم همکاری می‌کنند. آن‌ها قصد دارند با ایجاد پوشش هوایی به شورشیان سوریه در شمال سوریه که توسط واشنگتن آموزش دیده‌اند کمک کرده و داعش را به عمق ۸۰ کیلومتری در امتداد مرز با ترکیه عقب بنشانند.

آمریکا از مدت‌ها قبل از ترکیه می‌خواست تا با ائتلاف جهانی علیه داعش همراهی کند اما ترکیه تا همین چندی پیش به این درخواست پاسخی روشنی نمی‌داد. این موضع از حملات اخیر مرگبار به خاک ترکیه که برخی آن را به داعش نسبت می‌دادند تغییر کرد. از آن زمان ارتش ترکیه اعلام کرد که چندین حمله هوایی علیه نیروهای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در شمال عراق و همچنین مواضع داعش انجام داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • eagle

    دست داشتن تركيه در كمك به داعش ،ثابت شده اس،انفجار اخير در سروچ تركيه كه تركيه اونو به اصطلاح دليل آغاز حملاتش مي دونه،به احتمال خيلي زياد كار خودش بوده تا بتونه حمله شو البته نه به داعش بلكه به كردها كه دارن تو سوريه قدرت مي گيرن و به حزب كارگران كردستان تركيه شروع كنه ،يعني عملا نه تنها به داعش حمله نمي كنه بلكه داره ،دشمنان داعش رو از بين مي بره،واسم جالبه كه امريكا خودشو زده به نفهمي و مي زاره كه تركيه دنيا رو دست بندازه ،دليلش چيه

  • nader

    منابع خبری افغانستان روز سه شنبه 4 اوت گزارش دادند که ایران از یک هواپیمای شرکت هوایی «آریانا» برای انتقال جنگجو به سوریه و عراق استفاده می کند. بنا بر اعلام منابع پارلمانی افغانستان، شرکت هواپیمایی «ماهان سپهر» وابسته به سپاه پاسداران هواپیمای «آریانا» را برای مسافربری از مشهد به کابل و بالعکس اجاره کرده بود اما پس از مدتی «به طور غیر قانونی» از این هواپیماها برای انتقال «افراد مشکوک» به عراق و سوریه استفاده کرد. به گزارش خبرگزاری بخدی افغانستان، قیس حسن، رئیس کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نمایندگان این کشور با انتقاد شدید از اعزام غیر قانونی نیرو به عراق و سوریه توسط ایران گفته است اسنادی را به دست آورده که نشان می دهد، ایران برای انتقال «افراد مشکوک» که بیشتر شان نقاب پوش هستند، هواپیمای آریانا مربوط به دولت افغانستان را به خدمت گرفته است. قیس حسن گفت: «این هواپیما از سوی شرکت ایرانی به نام ماهان سپهر اجاره شده و در جریان یک ماه بارها به عراق پرواز کرده و افرادی را تحت تدابیر شدید امنیتی به عراق انتقال داده است.» رئیس کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نمایندگان افغانستان که با خبرنگاران در کابل صحبت می کرد گفت:«این هواپیما از کابل به مشهد و از مشهد به شهرهای بغداد و نجف پرواز می کرده است.» پیلوت های(خدمه) این هواپیما به این نماینده مجلس گفته اند که آنها حق نداشتند در مورد هویت این افراد سوال کنند

  • بهنام

    این هم چراغ سبز و کنک ننگین دیگری به بشار اسد جنایتکار . اردوغان فاسد به بهانه مبارزه با داعش انتقام سختی از کردها خواهد گرفت و لکه ننگ ابدی برای خود بر جا خواهد گذاشت . امید است هر چه زودتر خامنه ای و اردوغان فاسد و اسد جنابتکار به زباله دان تاریخ بپیوندند .