ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعيت جسمی محمدصديق کبودوند «وخیم است»

وضعيت جسمی محمدصديق کبودوند، فعال حقوق بشر و رئيس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان که در زندان اوين به‌سر می‌برد، وخيم گزارش شده است.

وضعيت جسمی محمدصديق کبودوند، فعال حقوق بشر و رئيس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان که در زندان اوين به‌سر می‌برد، وخيم گزارش شده است.

محمدصديق کبودوند از ۱۰ تيرماه سال ۱۳۸۶ بازداشت و زندانی شده ‌است.

به گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کبودوند روز چهارشنبه ۱۴ مرداد بر اثر «افت شديد فشار» دچار بيهوشی شده است.

به گفته خانواده کبودوند، او که تا پيش از بازداشت هيچ‌گونه سابقه بيماری نداشته، در جريان نگهداری هفت ماهه در شرايط سخت سلول انفرادی، به بيماری‌های ريوی، کليوی و پوستی دچار شده است و حتی سکته خفيف مغزی نيز داشته است.

پريناز باغبان حسنی، همسر محمدصديق کبودوند چندی پيش گفته بود که همسرش با وجود مشکلات جسمی از رسيدگی پزشکی مناسب «محروم است» و تنها خدماتی که دريافت می کند قرص‌های مسکن از درمانگاه زندان است و فقط با مسکن می‌تواند درد و بيماری را تحمل کند.

اين فعال حقوق بشر طی ۹ سال گذشته تنها يک بار و آن هم پس از اقدام به اعتصاب غذای طولانی اجازه يافت برای ديدار فرزند بيمار خود به مرخصی کوتاه مدت بيايد.

محمدصديق کبودوند از ۱۰ تيرماه سال ۱۳۸۶ بازداشت و زندانی شده ‌است.

او در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام «اقدام عليه امنيت ملی» از طريق تشکيل و اداره سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به ۱۰ سال حبس و به اتهام «تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی از طريق ارتباط و مراوده با سازمان‌های بين‌المللی حقوق بشر و ارتباط و مکاتبه با شخص کوفی عنان، دبيرکل پيشين سازمان ملل متحد و گفت‌وگو با رسانه‌های عمومی» به يک سال حبس و جمعاً به ۱۱ سال حبس محکوم شد.

شعبه ۵۶ دادگاه تجديدنظر استان تهران ۱۰ سال حبس کبودوند را تأييد کرد.

پرونده ديگری مربوط به فعاليت‌های مطبوعاتی او به جريان افتاد که بر اساس آن، اين فعال حقوق بشر به اتهام «تشويش اذهان عمومی از طريق درج مطالب در هفته‌نامه «پيام مردم» به يک سال حبس تعزيری، پنج سال محروميت از روزنامه‌نگاری و مديريت نشريه و ابطال پرونده انتشار «پيام مردم» محکوم شد.

دادگاه تجديدنظر استان تهران ميزان محکوميت حبس يک ساله او را به شش ماه کاهش داد.

همچنين پرونده‌ای مربوط به انتشار کتابچه‌ای در مورد زنان و نقض حقوق آنان در ايران عليه کبودوند مطرح شده که فعلاً در مرحله بازپرسی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 112

    […] […]