ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکايت دولتی از روزنامه «وطن امروز» به دلیل انتشار «اسناد محرمانه»

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به‌دليل «انتشار اسناد دولتی و محرمانه» از روزنامه «وطن امروز» شکايت کرده است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به‌دليل «انتشار اسناد دولتی و محرمانه» از روزنامه «وطن امروز»  شکايت کرده است.

روزنامه «وطن امروز» پس از توافق هسته‌ای به‌شکل سیاه و سفید، نشانه‌ای از عزاداری، منتشر شد.

به‌گزارش وب‌سایت «ناطقان»، اين شکايت روز ۱۲ مردادماه جاری در دادسرای عمومی و انقلاب تهران ثبت شده و علت آن انتشار و افشای نامه محرمانه وزارت ارشاد به مديران رسانه‌ها در مورد نحوه انعکاس اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای و «برنامه جامع اقدام مشترک» موسوم به «برجام» عنوان شده است.

روزنامه «وطن امروز» متعلق به نیروهایی است که با توافق هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵ و همچنین دولت یازدهم مخالف‌اند.

چندی پیش در برخی سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی نامه «خیلی محرمانه‌ای» از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با تاریخ ۳۱ تیرماه منتشر شد که در آن از رسانه‌ها خواسته شده بود تا از انتشار مطالبی که «دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای» را مورد تردید قرار می‌دهند و یا «القای تقابل میان دیدگاه‌های مقامات عالی‌رتبه نظام» می‌کنند، بپرهیزند.

هيأت نظارت بر مطبوعات در هفته جاری نيز پس از بررسی عملکرد رسانه‌ها در مورد مذاکرات هسته‌ای، هفته‌نامه «۹ دی» را به‌دليل انتشار مطالب انتقادی در اين‌باره توقيف و پرونده آن را به دادگاه فرستاد.

هيأت نظارت بر مطبوعات همچنين در همين زمينه به روزنامه «کيهان» و سايت «رجانيوز» تذکر داد.

روزنامه «وطن امروز» یک بار نیز در دی‌ماه سال گذشته به‌دليل انتشار تيتری درباره مرگ پادشاه عربستان سعودی از هیأت نظارت بر مطبوعات تذکر گرفته بود. این روزنامه تیتر زده بود: «خبر مرگش!»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 112

    […] […]

  • hamid

    توافقنامه هسته‌ای و سانسور! ای آنانی‌ که این توافقنامه ننگین را بدستور "رهبر" امضا کردید اگر راست می‌گویید که نمیگویید چون راست گفتن در استبداد ولایت مطلقه فقیه ممنوع است!! چرا مخالفان توافقنامه حق ابراز نظر ندارند؟! چه آنها که همجنس شما هستند و مخالفتشان برای ادامه بحران است!! چه آنها که این توافقنامه را با دادن تعهداتی به قدرتهای خارجی ، علیه حقوق ملی میدانند سانسور کامل هستند؟!! حرف شما را باور کنیم یا دم خروس را! ای ظالمان حاکم در استبداد ولایت مطلقه فقیه! چرا بجای گدایی از قدرت‌های جهانی‌ و قبول تعهدات علیه حقوق ملی نمیایید با پوزش از ملت ایران بابت سوزاندن ثروت ملی، تحمیل یک سری تحریمات سنگین علیه او در این پانزده سال! با گفتن اینکه جلوی ضرر را هر وقت بگیریم بنفع ما است ، بساط ساختن بمب و غنی سازی را جمع کنید تا مانع زانو زدن ایران مقابل این قدرت‌ها شوید! شاد باشید. حمید