ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش مسئولیت بمب‌گذاری در شمال بغداد را پذیرفت

دو سوءقصد پیایی، استان دیاله در عراق را به لرزه انداختند. انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در بعقوبه به مرگ دستکم ۴۰ نفر و جراحت ۷۵ نفر انجامید.

دو سوءقصد پیایی، استان دیاله در عراق را به لرزه انداختند. انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در بعقوبه به مرگ دستکم ۴۰ نفر و جراحت ۷۵ نفر انجامید.

عکس از آرشیو

پلیس دیاله می‌گوید یکی از دو حمله با کوبیدن خودرویی پر از مواد منفجره انجام شد و دومین انفجار در یک خودروی بمب‌گذاری شده در یک بازار صورت گرفت.

خبرگزاری رویترز می‌نویسد داعش مسئولیت این سوءقصدها را بر عهده گرفته و هدف از آنها را مقابله با شیعیان عنوان کرده است.

استان دیاله از ماه ژوئن تا کنون، هدف حملات داعش بوده است. سنگین‌ترین حمله سال جاری در عید فطر امسال در بازاری در خان بنی سعد به وقوع پیوست و ۱۲۰ نفر کشته برجای گذاشت. خان بنی‌سعد در ۳۰ کیلومتری شمال بغداد قرار دارد. مسئولیت حمله به خان بنی‌سعد را نیز داعش بر عهده گرفت.

داعش در سال ۲۰۱۴ بخشی از استان دیاله را تصرف کرد اما با پیشروی واحدهای کرد و سربازان دولتی مجبور به عقب‌نشینی شد. نیروهای دولت اسلامی هم‌چنان بر بخش‌هایی از غرب عراق تسلط دارند.

ناآرامی در عراق در شرایطی گسترش یافته که حیدر عبادی یکشنبه ۹ اوت اعلام کرد که برای اجرای طرح اصلاحات در دولت عراق و جلوگیری از فساد دستگاه‌های دولتی، سه منصب معاونت ریاست جمهوری و منصب جانشینی نخست وزیری این دولت را لغو می‌کند.

طی روزهای گذشته مردم معترض عراق به نامناسب بودن خدمات دولتی، از جمله قطعی مداوم برق در گرمای شدید روزهای اخیر، اعتراض کرده‌اند. بخش قابل توجهی از معترضان را شیعیان عراق که مهم‌ترین حامیان دولت عراق هستند تشکیل می‌دهند.

سازمان ملل اعلام کرده که از سال ۲۰۱۴ تاکنون، دستکم ۱۵۰۰۰ نفر در بمب‌گذاری‌ها و خشونت‌های عراق کشته و ۳۰۰۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.