ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شرط وزير ارشاد برای اکران رستاخيز: برای دو شخصيت فيلم هاله نور بسازيد

اصلاحات مورد نظر علی جنتی آن‌گونه که خودش گفته، ايجاد «هاله نور» برای بازيگران نقش‌های «حضرت ابوالفضل و حضرت علی‌اکبر» است.

علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران گفته که فيلم رستاخير تنها وقتی می‌تواند اکران شود که اصلاحات مورد نظر اين وزارت‌خانه از جمله ايجاد «هاله نور» برای دو شخصيت فيلم اعمال شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سيما، اصلاحات مورد نظر علی جنتی آن‌گونه که خودش گفته، ايجاد «هاله نور» برای بازيگران نقش‌های «حضرت ابوالفضل و حضرت علی‌اکبر» است.

«روز رستاخيز» ساخته احمدرضا درويش، فيلمی تاريخی- مذهبی و محصول سال ۱۳۸۹ است که در سی‌ودومين جشنواره فيلم فجر در ۱۱ بخش نامزد دريافت سيمرغ بلورين شد و در نهايت در هشت بخش از جمله بهترين فيلم و بهترين کارگردانی، سيمرغ گرفت.

جنتی افزوده که مراجع تقليد، به تصويرکشيدن چهره «ائمه و شخصيت‌هايی مانند حضرت ابوالفضل‌ و علی اکبر» را در قالب يک هنر پيشه «جايز نمی‌دانند.»

او گفته اين موضوع به کارگردان و تهيه‌کننده فيلم نيز رسما اعلام شده که يک «هاله نور» بر روی اين چهره‌ها بگذارند تا چهره آن‌ها مشخص نشوند.

به گفته وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، تهيه‌کننده و کارگردان فيلم رستاخيز «بايد اين تغييرات را قبول کنند» و در غير اين صورت «اجازه اکران وجود ندارد.»

در فيلم «رستاخيز» برای نخستين بار چهره عده‌ای از شخصيت‌های مذهبی از جمله «ابوالفضل» و «علی اکبر» در واقعه عاشورا نشان داده می‌شود. اين مسأله باعث شد که در جشنواره فيلم فجر که زمستان گذشته برگزار شد، برخی مراجع تقليد مانند ناصر مکارم شيرازی، وحيد خراسانی و علوی گرگانی به حجت‌الله ايوبی، رييس سازمان سينمايی کشور نامه بنويسند و خواهان منع نمايش اين فيلم شوند.

اصرار درويش برای حذف ‌نکردن صحنه‌های مربوط به نمايش چهره «حضرت‌ابوالفضل» باعث شد که اين فيلم در توقيف بماند تا اينکه در ارديبهشت سال‌جاری، شورای صنفی نمايش از اکران عمومی فيلم در ۲۴ تير خبر داد اما با فشار مراجع تقليد، اکران اين فيلم دوباره متوقف شد.

نسخه اوليه «روز رستاخيز» ٢١٠ دقيقه بود که در جشنواره سی و دوم فيلم فجر اکران شد ولی در نسخه جديد برای نمايش در سينماها ۸۳ دقيقه از آن سانسور شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهدی

    اره خوبه .نباید با مقدسات 90 درصد شیعه ایران شوخی شه عاقبت نداره

  • بهنام

    هیچ چیز در جهان مقدس نیست . به خصوص اعراب ***که با دین من در آوردی محمد کذاب و به زور شمشیر بر ایران و ایرانیان مسلط گشتند .

  • hasani

    چراغ مهتابی اغا را بکاز ببرید....