ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما: مخالفت‌ها با توافق هسته‌ای غیرمنطقی است

ماه آینده کنگره آمریکا در مورد توافق هسته‌ای با ایران تصمیم خواهد گرفت. باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا به‌رغم برخی مخالفت‌ها با این توافق، در رسانه‌های آمریکا از آن دفاع می‌کند.

ماه آینده کنگره آمریکا در مورد توافق هسته‌ای با ایران تصمیم خواهد گرفت. باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا به‌رغم برخی مخالفت‌ها با این توافق، در رسانه‌های آمریکا از آن دفاع می‌کند.

اوباما در گفت‌وگو با راديو ملی آمريکا (ان‌پی‌آر) گفته است که انتقاد در مورد موقتی بودن برخی اقدامات در توافق هسته‌ای با ایران درست است اما مخالفان این توافق با آن «ایدئولوژیک» و «غیرمنطقی» برخورد می‌کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت توافق هسته‌ای هدف جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای را برآورد می‌کند.

به‌گفته اوباما در راستای توافق هسته‌ای راستی‌آزمایی ایران در مورد برنامه هسته‌ای این کشور باید با دقت مد نظر قرار گیرد.

او به نقش ایران در «بی‌ثباتی خاورمیانه» نیز اشاره کرد و گفت در ادامه توافق هسته‌ای باید اطمینان یافت که ایران به برخی از فعالیت‌های خود، از جمله کمک تسلیحاتی به حزب‌الله لبنان و تهدید اسرائیل، که بستر بی‌ثباتی در این منطقه هستند، پایان خواهد داد.

رئيس‌جمهور آمريکا همچنین در گفت‌وگویی با وب‌سايت خبری «ميک» به سئوالات چند نفر از ايران و اسرائيل در مورد توافق هسته‌ای پاسخ داد.

اوباما در پاسخ به یک ایرانی در مورد فشاری که با اعمال تحریم‌ها بر مردم ایران وارد شد، با اظهار تأسف از این بابت گفت راه بهتری وجود نداشت و تحریم‌ها ایران را به پای میز مذاکره کشاند.

او ایران را کشوری با فرهنگ کهن خواند که اگر مسئولانش شعارهای مرگ بر آمریکا و نابودی اسرائیل را کنار بگذارند و به تروریست‌ها سلاح نرسانند نفوذ بیشتری در جهان پیدا خواهد کرد.

باراک اوباما چنین تحولاتی در سیاست‌های خارجی ایران را به تغییرات در صحنه سیاسی ایران و تحول در دیدگاه‌های رهبران این کشور منوط دانست.

کنگره آمریکا برای رد توافق هسته‌ای ایران نیاز به دو سوم آرا دارد تا اوباما نتواند آن را وتو کند. تاکنون جمهوری‌خواهان و چند تن از دمکرات‌ها مخالفت خود با آن را اعلام کرده‌اند اما کسب دو سوم آرا دشوار به نظر می‌رسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    و لابد سازش با مشتی اراذل و اوباش حکومت نامشروع و به اصطلاح اسلامی و دادن امتیازات ویژه و مهمتر از همه گارانتی پانزده ساله مبنی بر عدم تغییر رژیم از نظر باراک حسین اوباما ، امریست منطقی . جهانیان به زودی خواهند فهمید که چه کلاه گشادی سرشان رفته است .

  • hasani

    اوباما بد جوری نمک گیر شده که جریان مذاکره را بایک قرداد محرمانه با آژانس بهم اورد و به کشورهای عربی پیشهاد فروش اسحه تدافعی در مقابل ایران اتمی میدهد و قصد رابطه با حکومت خفقان و فاسد که دست و پا قطع میکند وماشین سرکوب و اعدام و زندانش براه است کرده! عجبا !؟