ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آژانس‌های مسافرتی ایرانی سفر‌ به ترکیه را محدود می‌کنند

ولی تیموری، مدیرکل سازمان نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری اعلام کرد که با توجه به رویدادهای اخیر ترکیه این سازمان از تورهای گردشگری زمینی به ترکیه خواسته تا از سفرها به این کشور را محدود کنند.

ولی تیموری، مدیرکل سازمان نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری اعلام کرد که با توجه به رویدادهای اخیر ترکیه این سازمان از تورهای گردشگری زمینی به ترکیه خواسته است که از سفرهای غیرضرور به این کشور از طریق مرزهای زمینی خودداری کنند.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، ولی تیموری روز سه‌شنبه ۲۰ مرداد / ۱۱ اوت ضمن اعلام این خبر گفت یک روز پس از ماجرای اتفاقات و درگیری‌های ترکیه، این بخشنامه‌ به ادارات کل استانی صادر شد و ادارات استانی دستورالعملی به تشکل‌ها و آژانس‌های مسافرتی ابلاغ کردند.

روز جمعه ۱۶ مرداد / ۷ اوت در حمله مسلحانه به یک اتوبوس ایرانی در خاک ترکیه دو نفر کشته و چهار نفر زخمی شدند. این اتوبوس از پایانه مرزی بازرگان وارد خاک ترکیه شده بود.

بیشتر بخوانید: «چند کشته و زخمی» در حمله ‌مسلحانه به اتوبوس ایرانی در ترکیه

یک هفته پیش از آن نیز قطاری که از ایران به ترکیه می‌رفت و قطاری که از ترکیه به ایران می‌آمد نیز مورد حمله مسلحانه و مین‌گذاری قرار گرفتند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری افزود بخشنامه‌ای که به ادارات کل استانی ابلاغ شده با هماهنگی با وزارت امور خارجه ایران انجام شده است.

از چند هفته پیش در پی انفجار انتحاری در سوروچ، واقع در جنوب ترکیه که منجر به کشته شدن ۳۲ فعال چپگرا و زخمی شدن حدود ۱۰۰ نفر شد و همچنین قتل چند پلیس توسط شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک)، ناآرامی در ترکیه افزایش یافته است.

دولت ترکیه در این مدت بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر از مخالفان خود را دستگیر کرده است.

در این مدت همچنین پیش انفجاری در خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه در استان آغری ترکیه رخ داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    ظریف در مقاله‌ای که برای روزنامه «جمهوریت» نوشته است، از سیاست آمریکا در منطقه از جمله در زمینه جنگ این کشور با گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، انتقاد کرده است!!