ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بین‌الملل در راه جرم‌زدایی از کار جنسی فعالیت خواهد کرد

سازمان عفو بین‌الملل تصمیم بحث‌برانگیزی درباره رفتار با روسپی‌گرایی گرفت. این سازمان مدافع حقوق بشر می‌خواهد در آینده برای جرم‌زدایی از کار جنسی در سطح جهان تلاش کند.

سازمان عفو بین‌الملل تصمیم بحث‌برانگیزی درباره رفتار با روسپی‌گرایی گرفت. این سازمان مدافع حقوق بشر می‌خواهد در آینده برای جرم‌زدایی از کار جنسی در سطح جهان تلاش کند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، نمایندگان عفو بین‌الملل از تمام جهان در «نشست شورای جهانی» عفو بین‌الملل (ICM) در دابلین این تصمیم را گرفتند. این نشست یکی از گردهمایی‌های اصلی عفو بین‌الملل است که خطوط اساسی سیاست حقوق بشری این سازمان را تعیین می‌کند.

سلیل شتی، دبیرکل عفو بین‌الملل گفت: «روسپی‌ها یکی از گروه‌های بسیاری نادیده گرفته‌شده در جهان‌اند که بیشتر آن‌ها به طور مداوم در معرض خطر تبعیض، خشونت و سوء استفاده قرار دارند.»

او افزود: «جنبش ما در سراسر جهان راهی را گشود که بر اساس آن می‌توانیم سیاستی را برای حمایت از حقوق روسپی‌ها به پیش ببریم.»

به‌گفته دبیرکل عفو بین‌الملل تصمیم به حمایت از قانونی کردن روسپی‌گری کاری بیهوده و بی‌معنی نیست.

این سازمان مدافع حقوق بشر همچنین خواهان جرم‌زدایی از جاکشان و صاحبان روسپی‌خانه‌ها نیز شده است.

پیش از این زنان مشهوری مانند مریل استریپ، اما تامپسون، کیت وینسلت و لنا دانم، بازیگران سینما، از این برنامه عفو بین‌الملل به شدت انتقاد کرده و معتقد بودند که جرم‌زدایی از روسپی‌گری موجب بازاستثمار زنان می‌شود. هزاران نفر از مردم نیز از فراخوانی به عفو بین‌الملل حمایت کرده‌اند که در آن از این سازمان خواسته شده تا از اجرای این تصمیمات خودداری کند. آن‌ها «نگرانی عمیق» خود را از این تصمیمات ابراز داشته‌اند.

عفو بین‌الملل گفته که پیش از تصمیم‌گیری در این‌باره، با افرادی که خود قربانیانی در این عرصه بودند مشورت کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دریغ و درد که زن بودم

    تا وقتی در این جهان زنانگی خرید و فروش بشه نگاه به زن هم تحقیر آمیزه . چون شما نمی توانید ذهنیت مردانی که زن ها رو کرایه می کنند تا میل جنسی شان را ارضا کنند تغییر دهید . پس وقتی از روسپی گری به عنوان یک شغل حمایت می کنید باید تا ابد در مورد خشونت و تحقیر و سکسیسم بر علیه زنان کمپین کنید! و البته که چیزی عوض نخواهد شد .