ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روستاییان در زنجان ۲۰ رأس گراز را کشتند

امجد باقری، مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت شماری از روستاییان در اراضی کشاورزی بخش حلب شهرستان ایجرود از توابع این استان ۲۰ رأس گراز وحشی را کشتند.

امجد باقری، مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت شماری از روستاییان در اراضی کشاورزی بخش حلب شهرستان ایجرود از توابع این استان ۲۰ رأس گراز وحشی را کشتند.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) امجد باقری روز چهارشنبه ۲۱ مرداد / ۱۲ اوت گفت یک گله گراز برای خوردن آب به کانالی در اطراف روستای ینگی کندی وارد کانالی شده و درون آن گرفتار شدند که در این حین عده‌ای از اهالی روستا با اسلحه شکاری و ضربات چوب، سنگ و میله آهنی جانشان را گرفتند.

به‌گفته او این رویداد در روز چهارم مردادماه در اراضی کشاورزی بخش حلب و از سوی حدود ۱۵ نفر از روستاییان رخ داد.

مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ایجرود پس از دو هفته موفق به شناسایی و دستگیری سه فرد متخلف متواری شدند و سایر متخلفان نیز شناسایی و به محیط زیست این شهرستان احضار شده‌اند.

متخلفان باید در ازای کشتار هر رأس گراز هشت میلیون ریال ضرر و زیان پرداخت کنند و از جنبه عمومی جرم نیز به جزای نقدی یا حبس محکوم خواهند شد.

مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از کشاورزان منطقه خواست تا برای حفظ محصولات خود یا از نگهبان استفاده کنند و یا دور زمین‌های خود را حصار بکشند تا حیوانات وحشی چون گراز به منظور تغذیه به زمین‌های آنان راه نیابند.

امجد باقری افزود: «گراز‌ها نیز جزئی از طبیعت هستند و وجود آن‌ها در چرخه طبیعت لازم و ضروری است و هیچ‌کس حق ندارد به‌طور خودسر دست به کشتار آن‌ها بزند.»

تقریباً هر ماه چند خبر از کشتار حیوانات در ایران منتشر می‌شود. اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در گزارش سالیانه خود از وضعیت حیات وحش جهان حدود ۷۶ گونه از رده‌های جانوری ایران را در فهرست سرخ این اتحادیه  قرار داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.