ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ریابکف: قاسم سلیمانی به روسیه سفر نکرده است

سرگئی ریابکف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گزارش واشنگتن مبنی بر دیدار سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران از روسیه را موجب شگفتی خواند.

سرگئی ریابکف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گزارش واشنگتن مبنی بر دیدار سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران از روسیه را موجب شگفتی خواند.

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران

به‌گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سرگئی ریابکف روز جمعه ۱۴ اوت / ۲۳ مرداد به خبرنگاران گفت: «چنین گزارش‌هایی موجب شگفتی بسیار ما شده است؛ چرا که هفته گذشته به همکاران آمریکایی خود گفته بودیم ما چنین اطلاعاتی را نداریم.»

رویترز ۱۶ مرداد گزارش داده بود که قاسم سلیمانی ۲۴ ژوئیه / دوم مرداد وارد مسکو شده و با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور دیدار کرده است.

این خبرگزاری افزوده بود که قاسم سلیمانی در دیدار با مقام‌های روسی، در مورد مسائل منطقه‌ای، موشک‌های اس ۳۰۰ و روابط دو جانبه ایران و روسیه گفت‌وگو کرده است.

دو روز پیش نیز مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که سفر قاسم سلیمانی به مسکو «نقض» تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل است و دولت ایالات متحده تصمیم دارد که این مسأله را به کمیته کار‌شناسان سازمان ملل که مسئول بررسی نقض احتمالی تحریم‌های ایران هستند، اعلام کند.

قاسم سلیمانی از جمله مقامات جمهوری اسلامی است که در فهرست تحریم‌ها قرار دارد و سفر او به خارج از ایران ممنوع است.

سرگئی ریابکف گفت: «آقای سلیمانی هفته‌ گذشته در مسکو توقف نکرده است. ما فکر کردیم که این موضوع دیگر حل شده است.»

معاون وزیر امور خارجه مسکو افزود: «خود آمریکایی‌ها در گذشته اقداماتی را انجام داده‌اند که با الزامات قطعنامه سازمان ملل منطبق نیست. سال گذشته، آن‌ها چهار شبه‌نظامی طالبان را که در فهرست تحریم‌های سازمان ملل قرار داشتند از زندان گوانتانامو آزاد کرده و به یک کشور خاورمیانه تحویل دادند.»

آمریکا در ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ به درخواست اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان چهار عضو طالبان به نام‌های خیرگل، شاه‌ولی خان، عبدالغنی و محمد ظاهر را از زندان گوانتانامو آزاد و به این کشور تحویل داد.

ریابکف این اقدام را نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل دانست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    راست میگویند این کمونیستهای بندگان خدا . اونی که رفته بود روسیه ( کلاه قرمزی ) به اتفاق فامیل دور و جیگر بودند که از طرف خامنه ای ماموریت داشتند در مورد تحویل موشکهای اس 300 و دخالتهای بی جا در عراق و یمن و سوریه و نیمچه توافق هسته ای مذاکره و رایزنی کنند .