ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنتی: می‌خواهند مجلس خبرگان را سیاسی کنند، نباید گذاشت

آیت‌الله احمد جنتی در نماز جمعه تهران نسبت به شرکت افرادی در انتخابات مجلس خبرگان هشدار داد که به‌گفته او می‌خواهند این نهاد حکومتی را «سیاسی» کنند.

آیت‌الله احمد جنتی در نماز جمعه تهران نسبت به شرکت افرادی در انتخابات مجلس خبرگان هشدار داد که به‌گفته او می‌خواهند این نهاد حکومتی را «سیاسی» کنند.

احمد جنتی به مسئولان نظام هشدار داد تا مواظب باشند و افرادی را که می‌خواهند با ضرب و زور وارد مجلس خبرگان شوند شناسایی کنند.

جنتی انتخابات مجلس خبرگان را از انتخابات مجلس دهم مهم‌تر دانست و گفت اگر کسانی در مجلس خبرگان حضور داشته باشند که «در قول و عمل ملتزم به ولایت فقیه باشند» مشکلی برای کشور ایجاد نمی‌شود «اما اگر کسانی بخواهند با ضرب و زور وارد مجلس خبرگان شوند حتی اگر عده آن‌ها هم کم باشد باید جلوی آن‌ها ایستاد. به دلیل این‌که خبرگان هیچ رنگ سیاسی نباید داشته باشند.»

او افزود: «مجلس خبرگان رهبری تا به امروز رنگ سیاسی نداشته است ولی امروز می‌خواهند به آن رنگ سیاسی دهند و در آن‌جا حاضر شوند و حرف‌هایی بزنند که مطمئناً به دنبال ایجاد مشکل برای انقلاب و نظام هستند.»

جنتی به مسئولان نظام هشدار داد تا «مواظب باشند و این افراد را شناسایی کنند».

چندی پیش محمدرضا باهنر، نماینده اصولگرایان در مجلس نیز از اصلاح‌طلبان خواسته بود که خبرگان را سیاسی نکنند. او گفته بود: «مأموریت مجلس خبرگان مأموریت خطیر و سنگینی است و این مجلس پشتوانه ولایت فقیه است. تأکید ما این است که در انتخابات مجلس خبرگان مسائل را سیاسی نکنیم.»

باهنر افزوده بود: «ممکن است عده‌ای خواب آشفته ببینند٬ اما ما باید مواظب باشیم که خواب آشفته آن‌ها تعبیر نشود.»

پس از درگذشت آیت‌الله علی مشکینی در تیرماه ۱۳۸۶ و رسیدن ریاست مجلس خبرگان به اکبر هاشمی رفسنجانی، انتقادهای بسیاری شد. در پی آن آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی در انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان، رئیس این مجلس شد که او نیز در سن ۸۳ سالگی درگذشت و  سرانجام محمد یزدی در انتخابات دو مرحله‌ای بر صندلی نخست خبرگان قرار گرفت.

در این مدت اصولگرایان٬ محمدتقی مصباح یزدی، محمدعلی موحدی کرمانی و محمد یزدی، اعضای ارشد مجلس خبرگان را در حلقه اصلی تصمیم‌گیری‌های خود قرار داده‌اند.

این در حالی است که به جز مجمع روحانیون و مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، اصلاح‌طلبان نیروی چندانی برای حضور در انتخابات خبرگان ندارند. با این حال برخی رسانه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب نام بعضی افراد را برای حضور در انتخابات خبرگان منتشر کرده‌اند.

در این میان نام کسانی چون علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی، حسن خمینی، مجید انصاری، محمود علوی، علی یونسی، هادی خامنه‌ای، علی‌اکبر محتشمی‌پور و افرادی از این دست، به‌عنوان کسانی که بخت زیادی برای ورود به مجلس خبرگان دارند٬ برده شده است.

همچنین در این مدت سایت‌های اصولگرا از یارکشی محمد موسوی بجنوردی، یوسف صانعی و اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان خبر داده‌اند. اگر چه دفتر هاشمی رفسنجانی این موضوع را تکذیب کرد اما خود رفسنجانی در گفت‌و‌گویی تفصیلی با هفته‌نامه «طلوع صبح» و سایت «انتخاب» گفت که قصد دارد در انتخابات مجلس خبرگان کاندیدا شود.

هاشمی رفسنجانی گفت: «کسانی که خود را صالح می‌دانند، نامزد شوند و اگر در آن سطح نیستند، برای رأی دادن بیایند. این‌جا بسیار مهم است و نتیجه‌اش هم به همه ایرانی‌ها برمی‌گردد.»

او افزود: «من در مجلس نمی‌توانم شرکت کنم، ولی بنا دارم در خبرگان شرکت کنم.»

احمد جنتی ٨٩ ساله به‌عنوان رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان انتخاب شده است.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان در هفتم اسفندماه سال جاری خورشیدی برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    تا به حال جوکی به این بی مزه گی نشنیده بودم .

  • hamid

    این آدم "باشعور" چی‌ گفت!! می‌گوید اگر خودیها یی که مثل او و دوستانش فکر نمیکنند وارد مجلس بشوند مجلس را سیاسی میکنند و می‌گوید نباید اجازه داد!!! بدانیم که غیر خودی حق انتخاب شدن در استبداد ولایت مطلقه فقیه را ندارد. شاد باشید. حمید