ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسلام‌گرایان سنی سوریه به آتش بس با حزب الله لبنان پایان دادند

رئیس روابط رسانه‌های خارجی گروه احرار الشام علت شکستن این آتش بس را «شکست مذاکرات با ایران» و تلاش ایران برای «خالی کردن شهر زبدانی از شهروندان سنی مذهب» عنوان کرد.

آتش بس بین گروه‌های اسلام‌گرای سنی و حزب الله لبنان در شهر مرزی زبدانی که از چهارشنبه ۱۲ اوت آغاز شده بود، پس از گذشت سه روز شکسته شد.

احرار الشام عقب‌نشینی کرد و شاخه سابق القاعده قدرت بیشتری گرفت

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه اسلام‌گرای سنی احرار الشام، به عنوان یکی از گروه‌های ائتلافی سنی که در این آتش بس شرکت داشته‌اند، شنبه ۱۵ اوت/ ۲۴ مرداد اعلام کرد که این توافق شکسته شده است.

قرار بود که تعدادی از گروه‌های اسلام‌گرای سنی با نیروهای حزب‌الله لبنان در شهر زبدانی و دو روستا شیعه نشین در استان ادلب، منطقه مرزی سوریه و لبنان، تا یکشنبه ۱۶ اوت در آتش بس به سر برند.

دو طرف توافق کرده بودند که در قبال رفت و آمد آزادانه گروه احرار الشام و غیر نظامیان در شهر زبدانی، مسیری برای کمک‌رسانی «بشردوستانه» به دو روستای محاصره شده «فوعه» و «کفریا» باز شود.

فعالان سیاسی می‌گویند این توافق موقت با میانجیگری ایران و ترکیه صورت گرفته بود.

لبیب نحاس، رئیس روابط رسانه‌های خارجی گروه احرار الشام در حساب توییتری خود علت شکستن این آتش بس را «شکست مذاکرات با ایران» و تلاش ایران برای «خالی کردن شهر زبدانی از شهروندان سنی مذهب» عنوان کرد.

با شکسته شدن این آتش بس، شهروندان لبنانی نزدیک به مرز گزارش می‌دهند که درگیری‌ها از سر گرفته شده و صدای انفجار از آن سوی مرز می‌شنوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.