ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی لاریجانی: تصمیم به مذاکرات هسته‌ای در زمان دولت قبل گرفته شد

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران تصمیم به مذاکرات هسته‌ای را «یک تصمیم استراتژیک از سوی نظام» خواند و گفت این تصمیم در انتهای دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد گرفته شد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران تصمیم به مذاکرات هسته‌ای را «یک تصمیم استراتژیک از سوی نظام» خواند و گفت این تصمیم در انتهای دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد گرفته شد.

علی لاریجانی صبح امروز، دوشنبه ۲۶ مرداد در اجلاس سالانه بسیج اساتید ضمن بیان این موضوع تصمیم به مذاکرات هسته‌ای را نه فشار تحریم‌های اقتصادی بر ایران که «تقاضای مذاکره غرب با ایران» عنوان کرد و گفت: «غربی‌ها در اواخر دولت گذشته بار‌ها تقاضای مذاکره با ایران را داده‌اند.»

او دلیل این «تقاضا» را «موفقیت جمهوری اسلامی در حل مشکلات ناشی از تحریم‌ها» دانست.

رئیس مجلس ایران توضیح نداد که اگر غرب در موضع ضعف قرار داشت چرا جمهوری اسلامی که خود را مخالف کشورهای غربی می‌داند، مذاکره با این کشورها را پذیرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    حالا که قافیه را باخته اند به هذیان گوئی دچار شده و میخواهند بگویند قمار هسته ای را نباخته ایم .

  • mansour

    رادیو زمانه«رئیس مجلس ایران توضیح نداد که اگر غرب در موضع ضعف قرار داشت چرا جمهوری اسلامی که خود را مخالف کشورهای غربی می‌داند، مذاکره با این کشورها را پذیرفت.» مسئول محترم رادیو زمانه!اگر بنده عکس این سؤال را ز جناب عالی و کلیه همکاران محترمتان بپرسم،شمایان چه پاسخی دارید که بدهید؟بنظر من هیچ پاسخی ندارید!لذا بهتر است که به جای خام خاری وگرفتن  ژست روشنفکری کاذب ،نقاط ضعف و مثبت این توافق و رفتارهای دوّل ایران و امریکا را برسی کرده و سپس مردم را از کم و کیف مذاکره و اثرات مثبت و منفی آن در آینده ،آگاه نمایید.  سؤال:اگر دولت آمریکا منفعت  خویش را در این توافق ندیده بود و یا در موضع ضعف قرار نداشت،چرا صبر نکرد که دولت ایران به زانو درآید و مجبور به مذاکره و نهایتأ هم با دولت ایران به توافق رسید؟  هموطنان گرامی( ؟؟ ) دولت آمریکا با کوبا هم همزمان صلح کرده است و این بدان معنی است که دولت آمریکا سیاست دیگری را در مقابل دو کشور ایران و کوبا که هر دو تحت شدید ترین تحریم های ضد بشری و استکباری - استعماری بوده اند و تا جان نداده اند هم مقاومت کرده اند،اتخاذ نموده است. قابل عرض است که انتخابات در امریکا نزدیک است و اقای بارک اوباما باید تصمیم میگرفت که نامش در تاریخ سیاسی امریکا به عنوان یک رئیس جمهور صلح دوست و یا  یک فرد جنگ افروز ،همچون جورج دبلیو بوش بی سرو پا ثبت گردد. به نظر من ایشان فردی باشعور هستند و به جایزه نوبل صلح هم احترام گذاشته و با دوّل کوبا و ایران به یک توافق نسبی خوب رسیدند که برای هر سه کشور مطلوب است.ضمن اینکه مشاوران عاقل ایشان (در این مذاکرات) خوب فهمیده اند که دو  کشور ایران  و کوبا را نمی توان به زور تحت سلطه امریکا برد. این پند از سعدی را هم دوّل ایران و کوبا خوب از حفظ هستند.اینکه این پند را خوب فهمیده باشد ،اینده مشخص میکند: دشمن چون از هر حیلتی باز ماند، سلسلهٔ دوستی بجنباند تا به‌دوستی کارها کند که در دشمنی نتواند. نظام اسلامی ایران و نظام سوسالیستی کوبا مشکل مشابهی دارند.لذا رهبران و مقامات عالی این دو کشور باید تصمیم خود را از هم اکنون بگیرند که  چه می خواهند!اگر میخواهند نظامشان  با ایدئولژی استبدادی کنونی به حیات خود ادامه دهد ،باید عدالت اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی را تا حد نسبی خوب برقرار و رعایت نمایند(که نمی توانند). دوم،بپذیرند که که در عصر ارتباطات و شکوفایی تفکر دمکراسی خواهی  زندگی میکنند و مجبورند که به دگراندیشان و مخالفان خود احترام گذاشته و همچنین دستور ازادی زندانیان سیاسی،آزادیاحزاب و آزادی مطبوعات را صادر و با اعلام آشتی ملّی نیز شرایط انتخابات آزاد و بنیانگذاری دمکراسی در کشورشان را فراهم آورند.در غیر این صورت مقامات این دو نظام و نظامشان به ذباله دان تاریخ سفر خواهند کرد(بخوانید فرستاده خواهند شد)

  • faryad

    تبریک به کری و حامیان توافق ! ؟ که میخ استبداد را محکمتر کردند!