ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر دفاع ایران: قرارداد تحویل سامانه اس‌-۳۰۰ امضا می‌شود

یک روز پس از بازگشت وزیر خارجه ایران از روسیه، وزیر دفاع در نشستی خبری گفت هیاتی برای امضای قرارداد تحویل سامانه به‌روز شده اس-۳۰۰ یک هفته دیگر به مسکو می‌رود.

یک روز پس از بازگشت وزیر خارجه ایران از روسیه، وزیر دفاع در نشستی خبری گفت هیاتی برای امضای قرارداد تحویل سامانه اس-۳۰۰ یک هفته دیگر به مسکو می‌رود. حسین دهقان افزوده که سامانه‌ی تحویلی، به‌روز شده و شامل تغییرات جدید است.

وزیر دفاع ایران می‌گوید به جای سه گردان، چهار سامانه اس‌-۳۰۰ خواهند خرید.

حسین دهقان، وزیر دفاع ایران صبح سه‌شنبه ۲۷ مرداد از نهایی شدن چند پروژه راهبردی در حوزه موشک‌های بالستیک، تحویل زیردریایی ۵۰۰ تنی به نیروی دریایی ارتش، تولید انبوه تانک‌های نسل جدید ایرانی خبر داد و گفت: «تمرکز ما بر انواع موشک‌های بالستیک است.»

خبرگزاری فارس به نقل از دهقان نوشت: «بهترین موشک‌های ضد زره در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفته‌اند.»

حسین دهقان گفته که هفته آینده گروهی از وزارت دفاع برای امضای قرارداد سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ به روسیه می‌رود: «تمامی تغییرات روس‌ها در این چند سال روی سامانه اعمال می‌شود و سامانه به‌روز شده‌ای را تحویل خواهیم گرفت.»

او افزوده که متن قرارداد اماده است: «تا پیش از این درخواست سه گردان اس-۳۰۰ داشتیم که یکی دیگر هم به آن اضافه شده و قیمت هم بالاتر رفته است.»

دهقان می‌گوید ایران نیازهای خود را در بخش جنگنده به روس‌ها اعلام کرده و با کشور دیگری از جمله فرانسه حرف نزده است.

کنفرانس خبری وزیر دفاع ایران، به مناسبت روز ملی صنایع دفاعی و یک روز پس از بازگشت ظریف از مسکو برگزار شده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از ملاقات با ظریف گفته بود که با رفع تحریم‌های هسته‌ای، کشورش سلاح بیشتری به ایران می‌فروشد.

در نشست خبری مشترک وزیران خارجه ایران و روسیه در روز دوشنبه ۲۶ مرداد، عنوان شده بود که دو کشور در صدد همکاری‌های بیشتر از جمله در عرصه نظامی هستند.

سیستم پدافند اس-۳۰۰ قادر است موشک‌های بالستیک، کروز و هواپیماهای پروازی در ارتفاع کم را تا شعاع ۱۵۰ کیلومتری، شناسایی، ره‌گیری و منهدم کند.

طبق توافق‌نامه‌ای که اواخر سال ۲۰۰۷ میلادی میان تهران و مسکو به امضا رسید، قرار بود روسیه پنج سامانه دفاع ضدموشکی اس-۳۰۰ را به قیمت حدود ۸۰۰ میلیون دلار به جمهوری اسلامی بفروشد. این توافق با وجود پیش‌پرداخت ۱۶۷ میلیون دلاری ایران به روسیه، به دلیل قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت و تعهدات الزام‌آور آن بر هم خورد.

فسخ این توافق به دستور دمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه در سال ۲۰۰۹ انجام شد. روسیه بعد از این،  از فروش تجهیزات جنگی، بالگرد، هواپیماها و ناوهای جنگی به ایران نیز خودداری کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.