ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وقوع دومین انفجار در بانکوک در ۲۴ ساعت اخیر

یک روز پس از انفجار بمبی در منطقه توریستی بانکوک، سه‌شنبه ۱۸ اوت / ۲۷ مرداد انفجار دیگری در این شهر رخ داد اما تلفاتی در بر نداشت.

یک روز پس از انفجار بمبی در منطقه توریستی بانکوک، سه‌شنبه ۱۸ اوت / ۲۷ مرداد انفجار دیگری در این شهر رخ داد اما تلفاتی در بر نداشت.

تصاویری از عامل احتمالی بمب‌گذاری دوشنبه در بانکوک، منتشر شده توسط پلیس تایلند

روز سه‌شنبه در منطقه توریستی بانکوک، از روی پل «تاکسین» یک بمب دست‌ساز به روی ترمینال قایق‌ها پرتاب شد. در این ترمینال گردشگران تور قایق‌سواری خود را آغاز می‌کنند.

فرد ناشناسی که عامل پرتاب این بمب بود نتوانست آن را به روی ترمینال قایق‌ها پرتاب کند و بمب در رودخانه «چائو ـ فرایا» فرود آمد و در نتیجه به کسی آسیبی وارد نشد.

دومین اقدام تروریستی در بانکوک در مدت ۲۴ ساعت تایلندی‌ها را نگران کرده است.

در انفجار روز گذشته ۲۰ نفر کشته و ۱۴۰ نفر زخمی شدند. در میان آن‌ها چندین گردشگر خارجی نیز بودند.

پلیس تایلند از روز گذشته در جست‌وجو برای یافتن عامل یا عاملان این انفجار است. در ویدئوهای به دست آمده، مظنون احتمالی که یک مرد جوان است با کوله‌پشتی‌ای بر پشت، آرام در کنار «معبد اِراوان»، محل انفجار بمب، ایستاده است. به‌گفته پلیس در کوله‌پشتی او مواد منفجره دست‌ساز قرار داشته است.

سخنگوی پلیس تایلند گفته است که تصاویر دوربین ناظر هویت فرد مظنون را روشن نمی‌کنند و پلیس تاکنون موفق به شناسایی او نشده است.

دلایل این بمب‌گذاری‌ها نیز همچنان در هاله‌ای از ابهام است. مسلمان‌های جنوب که با خشونت خواهان دستیابی به استقلال هستند مورد ظن هستند اما آن‌ها تاکنون این درگیری‌ها را به بانکوک نکشیده بودند. همچنین به‌نظر نمی‌رسد که آن‌ها بخواهند به گردشگران حمله کنند. اطرافیان نخست‌وزیر تایلند کشاورزان برنج در شمال را که مخالف دیکتاتوری نظامی در تایلند هستند پشت این ماجراها می‌بینند اما آن‌ها نیز به این شیوه‌ها هرگز عمل نکرده‌اند.

پرایوت چان – اوچا، نخست‌وزیر تایلند این حملات را با انگیزه سیاسی می‌داند و معتقد است تروریست‌ها اقتصاد کشور را هدف قرار داده‌‌اند.

هر چه هست این حملات برای بانکوک و تمام تایلند پدیده‌ای تازه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.