ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض بیش از ۳۵۰ وکیل دادگستری به سریال «تنهایی لیلا»

وکلای معترض می‌گویند چهره «وقیح و پلیدی» که از وکلای دادگستری در مجموعه تلویزیونی «تنهایی لیلا» عرضه شده، مردم را نسبت به مدافعان حقوق شهروندی بدبین می‌کند.

گروهی از وکلای دادگستری در نامه‌ای به محمد سرفراز، رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی به پخش مجموعه تلویزیونی «تنهایی لیلا» از شبکه سه تلویزیون دولتی ایران اعتراض کردند.

نمایی از مجموعه تلویزیونی «تنهایی لیلا»: عشق یا ایمان؟

وکلای معترض در نامه‌شان نوشته‌اند چهره‌ای که از وکلای دادگستری در مجموعه تلویزیونی «تنهایی لیلا» عرضه شده، یک چهره «وقیح و پلید» است، چنانکه افکار عمومی را نسبت به کسانی که در پی دفاع از حقوق شهروندی‌اند بدبین می‌کند.

وکلای معترض از رییس صدا و سیما خواسته‌اند که مانع از ادامه پخش سریال «تنهایی لیلا» شود.

مهدی حجتی، وکیل دادگستری و یکی از امضاءکنندگان این نامه گفته است که بیش از ۳۵۰ تن از وکلای دادگستری نامه اعتراضی به رییس صدا و سیما را امضاء کرده‌اند.

«تنهایی لیلا» یک مجموعه تلویزیونی‌ست با محتوای مذهبی و روایتگر داستان زندگی یک متولی امام‌زاده مریض‌احوال است که خانواده‌اش را در زلزله از دست داده و حالا دلباخته همسرش است، اما همسر باردار او را در اثر دسیسه‌های یک وکیل بازداشت می‌کنند.

محمدحسین لطیفی، کارگردان مجموعه «تنهایی لیلا» در پاسخ به اعتراض وکلا به روزنامه شرق (چاپ تهران) گفته است: « آیا وکلایی که این نامه را نوشته‌اند، حتی یک نفر را در صنف خود نمی‌شناسند که قانون را قلب کند؟ ما در فیلم‌ها و سریال‌ها یک نفر را از یک صنف یا قشر نمایش می‌دهیم و مسلماً آن را به همه اهالی آن صنف یا قشر تعمیم نمی‌دهیم. در این سریال منظور من این نیست که همه وکلا قانون را قلب می‌کنند، من تنها یکی از وکلایی که این چنین است را نمایش داده‌ام.»

«تنهایی لیلا» به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی برای پخش از شبکه‌های داخل و خارج صدا و سیما تهیه شده است. حسن پورشیرازی، نسرین مقانلو، اندیشه فولادوند، سام قریبیان، مینا ساداتی، بهروز شعیبی، اکبر زنجان‌پور، آفرین عبیسی، برزو ارجمند، رضا رویگری، سعید داخ، بهادر زمانی و علی صالحی در این سریال بازی کرده‌اند.

پیش از این گروهی از پزشکان به پخش مجموعه تلویزیونی «در حاشیه» ساخته مهران مدیری اعتراض کرده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رها

    متاسفانه ما ندانسته و به بهانه آزادی بیان داریم این آزادی را سخت محدود می کنیم بنده خودم یک حقوق دان هستم اما اشکالی نمی بینم که در فیلم وکیل بد هم وجود داشته باشد آیا به راستی تمام وکلا به درستی عمل می کنند این اعتراض از حامیان آزادی و حقوق شهروندی بعید است چرا که بنا به این رویه اساسا هیچ فیلم و سریال نباید ساخته شود که این خود یعنی نقض منظور وکلا که همانا دفاع از آزادی و حقوق شهروندی می باشد

  • طناز

    به اين ميگن مملكت ديكتاتورى! تا كسى از من ايراد گرفت بايد ساكتش كنم به جاى اينكه ديالوگ داشته باشم. يك شعر زيباى فارسى ميگه:"خود شكن، آيينه شكستن خطاست".