ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بحران آب در روانسر جدی است

به گفته حسین ویس‌مرادی، فرماندار روانسر به دلیل اینکه منابع آبی روانسر تا حد یک سوم دوره مشابه کاهش داشته بحران آب در این شهرستان جدی شده است.

به گفته حسین ویس‌مرادی، فرماندار روانسر به دلیل اینکه منابع آبی روانسر تا حد یک سوم دوره مشابه کاهش داشته بحران آب در این شهرستان جدی شده است.

ویس‌مرادی در این رابطه به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: «اولویت اصلی شورای حفاظت از منابع آبی این شهرستان برخورد با چاه‌های غیرمجاز و تسریع در نصب کنتورهای هوشمند آب است.»

منابع تأمین آب شرب شهرستان‌های جوانرود و روانسر در استان کرمانشاه، در حوزه روستاهای سردم و بله زین قرار دارد. به همین دلیل فرماندار روانسر می‌گوید برای جلوگیری از استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی، کشت‌های با نیاز آبی بیشتر در این روستاها محدود و با چاه‌های غیرمجاز و اضافه برداشت‌ها نیز برخورد می‌شود.

به‌گفته کامران کریمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان روانسر، در چند سال گذشته در ۱۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان ذرت کشت می‌شد، اما با توجه به این‌که این محصول آب زیادی نیاز دارد، امسال تنها ۳۵۰۰ هکتار ذرت کشت شده است.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

بحران بی‌آبی در ایران به بحرانی عمیق تبدیل شده است. با وجودی که به‌تازگی در نقاطی از ایران بارندگی بوده اما هنوز بحران خشکسالی برطرف نشده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.