ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بروجردی: باز شدن سفارت بریتانیا به این شکل قابل قبول نیست

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران می‌گوید بازشدن سفارت بریتانیا در تهران بدون ارائه خدمات کنسولی و صدور روادید ورود به این کشور، قابل قبول نیست.

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران می‌گوید بازشدن سفارت بریتانیا در تهران بدون ارائه خدمات کنسولی و صدور روادید ورود به این کشور، قابل قبول نیست.

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علاءالدین بروجردی، با اشاره به سفر فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه بریتانیا به ایران برای بازگشایی سفارت این کشور در تهران گفت: «با توجه به این‌که انگلیسی‌ها خود سفارت را در تهران تعطیل کردند و رفتند و اکنون تصمیم به بازگشت گرفته‌اند و با توجه به اعداد قابل توجه ایرانیان مقیم انگلیس و تردد ایرانیان به این کشور بازشدن سفارت انگلیس در تهران بدون خدمات کنسولی و صدور روادید ورود به کشور انگلستان به اتباع ایرانی، قابل قبول نیست.»

روز پنج‌شنبه ۲۰ اوت / ۲۹ مرداد سایت خبری العربی الجدید به نقل از منابع آگاه بریتانیایی اعلام کرد که سفارت بریتانیا روز یکشنبه ۲۳ اوت / اول شهریور در تهران بازگشایی خواهد شد.

العربی الجدید نوشت فیلیپ هاموند در مراسم بازگشایی سفارت کشورش در تهران حضور خواهد داشت و ایران نیز سطح نمایندگی دیپلماتیک خود در بریتانیا را گسترش خواهد داد.

پس از انتشار این خبر، خبرگزاری تسنیم به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه ایران این خبر را تأیید کرد.

علاءالدین بروجردی بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران و رفتن اتباع ایرانی به دیگر کشورها برای دریافت روادید بریتانیا را «بی‌احترامی» به مردمی دانست که قصد سفر به این کشور را دارند.

او گفت: «بنابراین اگر وزارت امور خارجه در یک اقدام متقابل تصمیم به فعال شدن دو سفارتخانه گرفته است حتماً باید در جهت ارائه خدمات کنسولی به اتباع ایران اقدام کند.»

سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) در حمله گروهی که خود را «دانشجویان بسیجی» می‌نامیدند، ساختمان سفارت بریتانیا آسیب دید. خودروها و بسیاری اشیا و وسایل درون سفارت نیز تخریب شدند. به دنیال این واقعه، بریتانیا سفارت خود را در ایران بست و به کارکنان سفارت ایران در لندن نیز دستور داد فورا خاک آن کشور را ترک کنند.

پس از انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری در ایران و روی کار آمدن حسن روحانی، دو کشور تمایل خود را برای بهبود روابط اعلام کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.