ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش صومعه تاریخی «مار الیان» را ویران کرد

صومعه تاریخی «مار الیان» سوریه متعلق به قرن چهارم پس از میلاد مسیح، جنگ‌ها، هرج‌ومرج‌ها و فاتحان متعددی را از سر گذرانده بود اما این بار با یورش داعش تنها دو هفته دوام آورد.

صومعه تاریخی «مار الیان» واقع در اطراف شهر کوچک قریتین در استان حمص سوریه و متعلق به قرن چهارم پس از میلاد مسیح، جنگ‌ها، هرج‌ومرج‌ها و فاتحان متعددی را در طول تاریخ از سر گذرانده بود اما این بار با یورش «دولت اسلامی» (داعش) تنها دو هفته دوام آورد.

صحنه ویران‌سازی صومعه تاریخی «مار الیان» توسط داعش

به‌گزارش رویترز، داعش در آغاز ماه اوت قریتین را فتح کرد و اینک با انتشار ویدئویی در اینترنت ویران‌سازی کامل صومعه «مار الیان» با بولدوزرها را به نمایش گذاشته است.

استدلال داعش برای نابودی صومعه «مار الیان» این است که در کنار خدا، سنت الیان، از شهدای مقدس قرن سوم مسیحیان، پرستش می‌شده و این برای بنیادگرایان به معنای توهین به مقدسات است.

صومعه تاریخی «مار الیان»

این صومعه که در سده‌ گذشته بارها بازسازی و ترمیم شده یکی از مراکز مهم مسیحیان کاتولیک سوریه بود. هر سال در مراسم یزرگداشت سنت الیان در روز ۹ سپتامبر هزاران سوری مسیحی به این مکان می‌آمدند.

از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه این صومعه پذیرای حدود پنج هزار نفر آواره بود که بیشتر آن‌ها مسلمان بودند. پدر ژاک مراد، مسئول این صومعه از آن‌جا که از نزدیک با مقامات سنی کار کرده بود موفق شده بود اطمینان آن‌ها را برای حفاظت از مردم جلب کند. در ماه مه پدر ژاک مراد احتمالاً توسط نیروهای داعش ربوده شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.