ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات هوایی اسرائیل به سوریه چند کشته بر جای گذاشت

منابع سوری می‌گویند در حملات هوایی ارتش اسرائیل به منطقه جولان سوریه دست‌کم شش نفر کشته شده‌اند.

منابع سوری می‌گویند در حملات هوایی ارتش اسرائیل به منطقه جولان سوریه دست‌کم شش نفر کشته شده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این حملات از شامگاه پنج‌شنبه ۲۰ اوت / ۲۹ مرداد آغاز شد.

اسرائیل اعلام کرد که این حملات را در پاسخ به شلیک موشک به شمال این کشور و به بخش اشغال‌شده جولان توسط اسرائیل، انجام داده است.

تلویزیون دولتی سوریه صبح روز جمعه ۲۱ اوت / ۳۰ مرداد گفت نیروی هوایی اسرائیل یک خودرو غیرنظامی در روستای الکوم واقع در استان قنیطره را هدف قرار داده و پنج غیرنظامی را کشته است.

بنا به این گزارش، هواپیمایی که این حمله را صبح جمعه انجام داد بدون سرنشین بود.

یک منبع نظامی اسرائیل در اورشلیم (بیت‌المقدس) گفته است که در این حمله اعضای گروه جهاد اسلامی در سوریه مورد هدف قرار گرفته و کشته شده‌اند. اسرائیل این گروه را متهم می‌کند که به دستور ایران روز پنج‌شنبه از طرف جولان به سوی اسرائیل موشک شلیک کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز این حمله را تأیید کرده و گفته است دو تن از شبه‌نظامیان حامی رژیم سوریه از سرنشین‌های این خودرو بوده‌اند و سه نفر دیگر شناسایی نشده‌اند.

یک منبع نظامی سوریه گفته است حملات پنج‌شنبه شب اسرائیل به منطقه جولان سوریه نیز یک کشته بر جای گذاشت. هفت سرباز نیز در این حملات زخمی شدند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه اما گفته است دو سرباز کشته و هشت نفر زخمی شده‌اند.

منابع رسمی اسرائیل گفته‌اند ارتش این کشور شامگاه پنج‌شنبه ۱۴ حمله هوایی به مواضع ارتش سوریه در جولان انجام داده است.

اسرائیل از سال ۱۹۶۷ حدود یک هزار و ۲۰۰ کیلومترمربع از بلندی‌های جولان را به اشغال خود در آورد و در سال ۱۹۸۱ ضمیمه خود کرد. ۵۱۰ کیلومترمربع از این منطقه همچنان تحت کنترل سوریه است. جامعه جهانی الحاق این منطقه به خاک اسرائیل توسط دولت این کشور را غیرقانونی می‌داند.

بخش بزرگی از استان قنیطره در منطقه جولان قرار دارد و توسط نیروهای شورشی مخالف حکومت بشار اسد تصرف شده است. تعداد انگشت‌شماری از روستاها و شهرها در دست حکومت مرکزی سوریه قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    ناتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل علل بمباران اخیر سوریه را پاسخ به حضور یک نظامی ایرانی در حمله موشکی گروه جهاد اسلامی ذکر کرد. ناتانیاهو در این باره گفته است:" در هفته جاری گفتم هرکس که به ما حمله کند به او حمله خواهیم کرد، و اینطور هم شد. ارتش ما گروهی را که از مواضع ارتش سوریه و با اجازه رژیم این کشور موشک به سوی ما پرتاب کرده هدف قرار داد. ما مسئول بالا گرفتن تنش نیستیم، اما کشورهایی که برای در آغوش کشیدن ایران شتاب به خرج می‌دهند، باید بدانند که یک افسر ایرانی عامل پرتاب موشک بود