ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرضیه افخم: ‌ سخنان اوباما علیه ایران بی‌اساس است

افخم گفت که ایران در دفاع از خویش در عرصه‌های سیاسی، نظامی و امنیتی «محدودیتی را نمی‌پذیرد.»

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران مواضع باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا را که به تازگی در سی‌ان‌ان و چندین نشریه منتشر شده، «بی‌اساس» دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، مرضیه افخم موارد مطرح‌شده در مقاله اوباما که در ۳۰ نشریه منتشر شده را «ادعای تکراری» مقامات آمریکا توصیف کرده که «همسو با منافع رژیم صهیونیستی و برای کسب رضایت لابی‌های طرفدار اسرائیل» بیان شده و نشان‌دهنده «تردید و عمق سردرگمی مسئولین آمریکایی در ترجیح منافع ملی خود است.»

اوباما در این مقاله که با هدف قانع کردن کنگره و افکار عمومی آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای با تهران نوشته شده، گفته که عدم توافق با جمهوری اسلامی به جنگ منجر می‌شود.

ایران و قدرت‌های جهانی پس از چندین دور مذاکره، تیرماه سال جاری به توافق دست پیدا کردند. کنگره آمریکا این توافق را یک «توافق بد» می‌داند. نمایندگان کنگره قرار است در اواسط ماه سپتامبر به این توافق رأی دهد.

در مقابل نمایندگان مجلس ایران نیز می‌گویند که این توافق باید به تصویب آن‌ها برسد اما دولت بر این باور است که این توافق نیازی به تصویب در مجلس ندارد.

به گفته اوباما، این توافق راه دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای را برای همیشه مسدود می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران این سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا را «تکیه بر ایده‌های موهوم و خطرناک و هراس‌افکنی» دانسته که باعث شده «تاکنون هزینه‌ها و خسارت‌های جبران ناپذیری را برای جهانیان» در پی داشته باشد و به «یکی از از ریشه‌های اصلی ناامنی بین‌المللی» تبدیل شود.

افخم افزوده که ایران در دفاع از خویش در عرصه‌های سیاسی، نظامی و امنیتی «محدودیتی را نمی‌پذیرد.»

او همچنین «تهدید به حمله نظامی» را «خلاف منشور و اصول ملل متحد» و موجب «مسئولیت بین‌المللی برای دولت و مقامات ایالات متحده آمریکا» دانسته است.

بر پایه توافق هسته‌ای، تحریم‌ها علیه ایران در مقابل اعمال محدودیت‌هایی در برنامه هسته‌ای این کشور لغو خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    چوب دو سر *** که میگویند یعنی همین ( باراک حسین اوباما )