ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاخ سفید: نفر دوم داعش در حمله‌هوایی جنگنده‌های امریکا کشته شد

«فاضل احمد الحیالی» که به «حاجی معتز» معروف است در حمله هوایی ارتش ایالات متحده ۱۸ اوت در نزدیکی موصل عراق کشته شده است.

کاخ سفید جمعه۲۱اوت/۳۰مرداد از کشته شدن نفر دوم گروه دولت اسلامی (داعش) در پی حمله هوایی جنگنده‌های آمریکایی به شمال عراق خبر داد.

بر اساس گزارش کاخ سفید، «فاضل احمد الحیالی» که به «حاجی معتز» معروف است در حمله هوایی ارتش ایالات متحده ۱۸ اوت در نزدیکی موصل عراق کشته شده است.

ند پرایس، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: جنگنده آمریکایی خودرویی را مورد هدف قرار داد که حاجی معتز به همراه مسئول رسانه‌ای داعش ملقب به «ابو عبدالله» در آن بودند.

پرایس ادامه داد: «با توجه به نقش گسترده حاجی معتز در امور مالی، رسانه‌ها، عملیات و تدارکات جنگی، مرگ او تأثیر قابل توجهی در داعش خواهد داشت.»

همچنین در این بیانیه از او به عنوان «هماهنگ کننده اصلی» گروه داعش در نقل و انتقال تسلیحات، مواد منفجره، وسایل نقلیه و افراد میان سوریه و عراق نام برده شده است.

به علاوه، حاجی معتز فرمانده اصلی عملیات تهاجمی داعش در ژوئن سال گذشته بود که به تصرف شهر موصل در شمال عراق انجامید.

الحیالی، سرهنگ دوم در گارد ریاست جمهوری عراق در دوره صدام حسین بود. پس از سرنگونی صدام حسین، الحیالی توسط نیروهای آمریکایی بازدشت و به زندان مشهور «بوکا» انتقال یافت. پس از آزادی از زندان مثل بسیاری از همرزمان سابق خود هسته اصلی گروه دولت اسلامی را تشکیل دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.