ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هزاران مهاجر در مرز یونان و مقدونیه گیر افتاده‌اند

شمار کثیری از پناهجویان که غالبا از کشورهای سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان و ایران هستند شب گذشته را در هوای سرد و بارانی روی خاک و با آذوقه کم خود، به سر برده‌اند.

پلیس مقدونیه از ورود هزاران پناهجو به خاک این کشور ممانعت کرده است. این تعداد کثیر از پناه‌جویان در زیر باران شدید پشت خط مرزی مقدونیه مانده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، شنبه ۲۲ اوت/ ۳۱ مرداد گزارش داد در پی موج کم سابقه ورود پناهجویان به اتحادیه اروپا، جمعیت کثیری از آن‌ها که شامل زن و کودک نیز می‌شوند با بسته شدن مرز شمالی یونان و کشور مقدونیه، بدون سرپناه و بلاتکلیف در نقطه صفر مرزی دو کشور مانده‌اند.

تنها به تعداد انگشت‌شماری از مهاجران سوری که فرزندی به همراه داشتند اجازه داده شده که از مرز مقدونیه عبور کنند. شمار کثیری از پناهجویان که غالبا از کشورهای سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان و ایران هستند شب گذشته را در هوای سرد و بارانی روی خاک و با آذوقه کم خود، به سر برده‌اند.

این پناهجویان که از ترکیه به سمت اروپا حرکت کرده‌اند و قصد گذر از مقدونیه و ورود به صربستان را داشتند پشت سیم‌های خاردار مرزی جمع شده‌اند.

دولت مقدونیه، پنجشنبه ۲۰ اوت، برای «مقابله با بحران ورود مهاجران» به این کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرد. روز گذشته نیز، در مرز مقدونیه پلیس به سوی این مهاجران آتش گشود که در اثر آن دست کم ۱۰ نفر مجروح شدند.

موج غیرمنتظریه‌ای از پناهجویان در سال جاری میلادی از طریق مرز آبی ترکیه با یونان وارد اروپا شده‌اند. تاکنون شمار مهاجران ورودی به یونان از آغاز سال جاری میلادی بیش از ۱۶۰ هزار تن تخمین زده شده است. از این تعداد نزدیک به ۴۵ هزار تن برای ورود به اتحادیه اروپا از مقدونیه رد شده‌اند.

در هفته گذشته، چند صد تن از این پناهجویان سعی کردند که از طریق خط ترن سریع السیر در شهر گفلیا در مقدونیه وارد کشورهایی مانند آلمان و هلند شوند که با ممانعت پلیس تعداد زیادی از آن‌ها از خانواده‌های خود جا ماندند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای از وضعیت این پناهجویان به ویژه زنان و کودکان ابراز نگرانی کرده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز از مقامات مقدونیه خواسته است که به خشونت پلیس این کشور نسبت به پناهجویان پایان دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    این بار انقلاب جهانیست....زیرا فقر همه گیر شده...